annicaj

Alla inlägg under februari 2015

Av Annica - 27 februari 2015 22:39

Vi har haft en PRIMADONNA i huset som har hållit konsert i en vecka. Asfari har tittat med stora ögon på lilla prinsessa som åmat och kromat sig. -vad i hela friden sysslar hon med???? Ser han ut att tänka.

Hon är "rönvölen" säger en bekant. Ja du fattar va?!
Idag har hon tystnat och beter sig äntligen som en "normal" ungkatt igen. = springer som en galning genom huset och flyger mellen golv och tak. Blir duschad varje gång hon satsar på Flit. Hund och katt går bra. Katt och fågel går sämre. Flit varnar dock när kattögonen spejar så då är det dags att grabba blomsprutan och sikta.

Fiskbutikens webshop är nu fri. Få se om det ger nått resultat.

Har börjat sticka igen. Provar en uppifrån-och-ner- tröja. Turkos. Börjat om en gång. Nu ser den ut att bli bra. Tar med den på caféet på söndag.

Ha en trevlig helg!
Hörs!

Av Annica - 21 februari 2015 22:05

Fick en färdig frukosttallrik i morse. Ägg, bacon, avocado och jag hällde på en driva sallad också. Juice som dricka till. Mums.
Sedan kort prommis med hundarna. Någon timme senare en långprommis med Lasse och hunden.
Lunchen vid två bestod av en frukt och kvargsmoothie på ca 4dl.
Vid fyra tog humöret totalslut. Sån tur var lagade Lasse middagen medan jag tog hunden på promenad. Raggmunkar och fläsk till middag. Slocknade sedan en timme. Sedan kändes det bättre.
Summasumarum: jag mår inte bra på kolhydratsfattig kost!
Imorgon äter jag som jag brukar. Kul att ha testat iaf.
(Ingen träningsvärk som jag fruktat...än)
Hörs.

Av Annica - 20 februari 2015 22:28

Värmde upp på löpbandet 15 min med 7.0km/h på löpbandet.
Jag har fått hjälp med några övningar till på gymmet. Yippi!
Aj vad jag kommer att ha träningsvärk imorgon igen. Skööönt. Den här gången vågade jag slänga på lite vikter så att jag fick kämpa med de tre sista i varje repetition. Hoppas det kommer att ta sig.
Avslutade med ca 10 min på vifftmaskinen.

Hörs.

Av Annica - 20 februari 2015 14:00

Kommit en bit på väg på två dagar.

Handspunnet ullgarn. Blir avvikande garn i toppen på vanten och i tummarna för detta garn kommer inte att räcka.
Kul att nålbinda. Långsamhetens lov!
Hörs!

Av Annica - 19 februari 2015 21:51

Nu fick träningsvärken lite ny näring. Yoga med Lena är alltid en utmaning. Passade bra med mera armar och axlar/skuldror i kväll.
Tror det blir ett springband imorgon och inbokat yinyoga pass på söndag. Den kommer nog att behövas.

Mumsade ost&grönsakspaj till middag.
Vardagsmat.se är en guldgruva när fantasin tryter. Fick fyra nya recept från veckans matsedel där.

Nu återstår bara VILA - i min egen säng!
Hörs.

Av Annica - 18 februari 2015 22:34

Var till gymmet. Yes, första tröskeln är övervunnen.

Tack Anna att du fick med mig. 

Provade löpbandet. Det blev 15min jogg. Kul att kolla pulsen emellanåt. Låg på 176 som mest.

Undrar var man ska ligga för att förbättra konditionen?

Fast för min del gäller bara att komma iväg och göra nått. P4milen-träningen har startat igen tror jag, undrar om jag ska hänga med dem? Mål att slå förra årets mil-tid :)

Drog i lite sladdar också. Men - som vanligt - tog jag nog för lätta vikter. På med mera kilon nästa gång och färre än 3x35 reps! 

Nästa gång tar jag egen musik med ( Annas var jättebra!) mina favolåtar att springa i kapp med och nått lugnare att styrka med.


Har hittat spännande saker att fördjupa mig i - och köpa hem och testa tror jag.

Billigt och drygt som senare kan leda till inkomst och framför allt en stor vinst för alla inblandade!!! Spännande!!!


Vi hörs!



Av Annica - 16 februari 2015 23:05

Betal och leveransvilkor stod på agendan idag. Lite lagar och avtal som måste läsas och skrivar om.
Hittade nästan allt jag behövde veta.
Det var det.

Asfaris tass var ok idag så det blev lite längre prommis på em och lite bakdelskontrollövning på balansplattan. Slutade med att Asfari satte sig på plattan.
:-) :-) :-)

Skönt med raska promenaden. Känner att jag är på väg att fastna som soffpotatis. I morgon måste jag ta mig iväg på gymmet och premiärspringa på löpbandet, viffta på vifftmaskinen (crosstrainern) och dra i någon sladd och lyfta nått tungt. Måste ju ha någon stram muskel att sträcks ut till yogan senare i veckan ;-)

Nog för i kväll.
Hörs!

Av Annica - 15 februari 2015 19:58

Först ett 24timmarspass och sedan ett 9timmarspass. Det var den helgen det.
Nu soffhäng.

Asfari har träffat Duffy idag. Anna fixade det bra. Det fungerar så länge inte kattungen blir fööör busig. Då kan det nog lätt gå över styr. Men med lagon energinivå så fungerar det.
Lasse och Anna var på utflykt till vålmyrarna idag. Skutt och skare resulterade i en halt Asfari. Han får ta det lite lugnt till hältan är över.

Ja det var den helgen det. Imorgon är det vardag igen med en massa (oavlönat) jobb med fiskbutikens webbshop och hemsida.
Shopen ska fyllas med varor och hemsidan måste bli lätthittad på nätet.

Vilka andra ord - än fiskbutik - använder du som sökord om du vill söka oss på webben?
Skriv gärna en kommentar med Ditt sökord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards