annicaj

Alla inlägg under januari 2015

Av Annica - 29 januari 2015 22:22

Pyttsan!!!
7 fick jag ett sms. Kan du jobba? Jag har inte råd att säga nej. Upp och iväg.
Kom hem sent. Satte mig och åt middag. Plötsligt blev det bäckmörkt i huset. Fn, men det lyser hos grannen. Famlar mig fram till proppskåpet. Jordfelsbrytaren har löst ut.
Bänder tillbaka den. Ljus varde här!

Går någon timme. Lasse och Emil dyker upp. Tänder i brasan, tänder lite ljus.
Svart igen. Den här gången går det inte att dra tillbaka brytaren. Vi drar ur alla proppar, vi drar ur alla kontakter. Sätter i propparna en efter en. Huset blir ljusare och ljusare. Sätter i kontakterna en efter en. Till slut konstaterar vi att det är utomhusbelysningen som löser ut jorden.
Nu är även den julbelysningen över.
Var rädd att det var jordfelsbrytaren det var fel på = elektriker = dyrt. Tack och lov inte.

Det var dagens äventyr. Sovdags!
Hörs

Av Annica - 28 januari 2015 21:21

Sovmorgon. Morgonprommis med Asfari.
Sedan skotta av två snöhögar till bilar. Väldans vad mycket snö en bil kan härbärgera. Tömde bilarna på våra saker.
Väntar nu bara på bärjare.

Resten av dagen gick till att ordna alla bokföringspapper. Fick ett strömavbrott mitt i också. Då gick det inte att skriva ut några papper inte. Får fixa resten imorgon.

Kvällen tillbringades en vända på jobbet. Kort intropass.
Nu blir det ledigt några dagar - tror jag.

Hörs!

Av Annica - 27 januari 2015 23:41

Känner mig glad. Fått så mycket energi. Nya arbetskamrater. Lämnat iväg caddyn till Häggs. En skrothög mindre.
Var på biblioteket och lånade lite bokföringsböcker. Kul att fördjupa sig lite.
Hem och käkade. Packade korg och tag en duk under armen och for till ateljén.
Träffade tre nya ansikten i detta samanhang. Roligt att på inspiration av andra ibland.
Jag målade över en gammal tavla som jag inte gillade. Bara kludd till att börja med. Provade att "marmorera" typ, ristade, kluddade mera. Fikade och fortsatte med pigmentlösande medium, sussade och duttade med pensel. Tog sedan en näsduk och duttade runt till jag var nöjd.
Den får vara färdig så:

Av Annica - 26 januari 2015 21:53

Det ska vara piffigt även på jobbet.
Vad sägs om dessa i trädgården i sommar???
Tack för inspirationen Agnetha!!!
=0D

Av Annica - 26 januari 2015 21:07

Varit på intro på nytt jobb. Vilken glädjeboost!!!! Fantastiska Agnetha! Går med glädje dit imorgon igen.
Har nästan glömt att det kan vara så här också att gå till jobbet.
Det är nyttigt att byta omgivning ibland.

Nästa fantastiska människa är Helena som verkligen peppar med mail. Ska svara och skicka material så vi får en kick igen.

Måste få fart på Fiskbutiken på allvar nu, även webbshoppen för att komma frammåt.

Hörs!

Av Annica - 24 januari 2015 19:55

Har äntligen fått fart på e-ekonomi programmet. Efter mycket krångel så lyckades jag logga in på programmet och har kollat igenom kontoplanen, fått någorlunda ordning på debet och kredit och börjat bokföra 2014 för andra gången.
Stötte på ett problem efter ett tag. Vilket konto ska xx in på???? Ringde upp Maggan som hjälpte mig jättebra. Tack för det!
Har suttit hela em och kvällen och lyckats göra tok, läst på och gjort rätt ( hoppas jag ).
Tur att Maggan finns när revisorn envisas med att vara helgledig.

Lasse bjöd på middag. Lergrytakokt kött med goa grönsaker och bea. Mums. Gissa om det var gott efter att ha suttit i en kall fiskbutik i flera timmar.

Nu ligger hundens huvud i mitt knö med bedjande ögon: kan vi gå ut?!
Dags att få lite luft.

Hörs!

Av Annica - 22 januari 2015 00:01

Idag levererade vi tre fat till 10-talet hungriga konferensgäster. Kul att göra och så gott! Det blev uppskattat.

Blev en enklare variant till oss själva till lunch. Same, same but different. Vad det var håller vi på till påsk tror jag.

Jobbar vidare med webbutik. Spännande.
Måste klara av byte av bokföringsprogram först bara.

Kväll/nattpass igen. Lugnt. Så det är väl dags att krypa i säng.

Tack för en givande dag. Fick lite ny energi.
Så roligt att jobba tillsammans med den man älskar.

Ps. Vilket fint sparkföre det var idag.
Jack rapporterade också att det är dags att packa ryggan, dra på skidorna och bege sig upp på Vålmyrarna för korvgrillning. Är det någon som hänger med ?

Hörs!

Av Annica - 20 januari 2015 19:33

Start 9 - efter frukost och hundinad.

Laga, fixa, smaka, röra, mmmmm gott! Allt förberett inför morgondagen.
När sista sleven var diskad då dök Lasse upp som gubben i blådan. :)

Då var varsitt arbetspass avslutat och vi kunde åka hem.
Hundrastning, middag och så planering inför nästa projekt. Så spännande.

Packade ihop för att åka till arbetspass två.

Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards