annicaj

Alla inlägg under november 2013

Av Annica - 15 november 2013 15:10

Lyxade med en chailatte på tewe's efter jobbet. Väntade in biblioteket. Var dit och bytte ut en trave böcker. På vägen hem stannade jag till på affären. Handlade lite gofika inför tv-kvällen.
Lycklig hund mötte mig när jag kom hem. Hoppade i träningskläderna och tog en 4km springtur. Så skööönt men oj så halt det var. Fick springa på gruskanten för att inte halka. Sonen hade lunchen klar när jag kom hem :) bara att stoppa i sig.
Nu är det dags att röra på sig igen. Lite plock innan det är dags för förberedelserna inför kvällen. Ja, även jag ska kolla på matchen i kväll, för en gångs skull. Men är den inte spännande så byter jag rum kvickt ;)

Hörs.

Gråväder :(

Av Annica - 13 november 2013 11:17

När vädret är grått och jag inte är på topp så måste jag hitta på nått. Igår blev det ommöblering!
När jag kom hem efter nattjobb idag då hittar jag katten snusandes i boasoffan värmd av solen som strålar in genom fönstren. Jag fick också plats med en kopp kaffe. Mys.
När Molle ledsnade på kel så hoppade Fari upp för lite mys i mattes knä. Här kommer att bli bästa läshörnan :)

Nu är det dags att röra på "dököttet". Hoppa
i träningskläderna, dra fast midjebältet, sätta på hunden selen och ge sig ut i det strålande novembervädret och njuta ab d-vitaminer.
Ha de gött!
Hörs.

Smarr igår på jobbet. Rånskål med frukt och kvarg och pepparkakssmul blev det också på toppen sedan.Gött

Av Annica - 10 november 2013 13:47

Letar påsen med låneböcket och hittar då myskatten som ligger i soffan. Men hittar också ett svullet öga och ett ordentligt bitsår :-(

Nog för att han kommit hem blodig många gånger men det hålet är från en större hörntand. På med klorhexidin och håller ögonen på det. Undrar om han stött på Herr Räv. Räven har lagt vicitkort lite här och var i krokarna fulla med lingon bl a. Fari och jag brukar ha diskutioner huruvida det är mat eller inte.
Molle ligger dock och spinner som värsta symaskinen så sååå illa mår han nog inte iaf.

Sitter själv och stickar en stund. Den här stickningen tar extra lång tid för jag övar på att sticka avigstickning på nytt sätt som ger en jämnare stickning.

Hörs.

Av Annica - 10 november 2013 02:06

Sovmorgon så skönt. Snabb frukost och så en långprommis med man och hund, 3km. När vi kom hem drog man och son iväg för att övningsköra. Jag satte på kaffehurran. Men innan kaffet var klart blev jag övertalad
att dra på mig träningsslorna. Så det var bara att byta kläder dra på midjebältet koppla hunden och ge sig iväg. Mycket spring och prat blev det och 6 km till i ett snabbare tempo. Avslutade med lite utfall, stubbklättring och armhävningar medan hunden fick vänta.
Middag. Dusch och sedan landade jag i fotöljen med Zlatanboken. Med lite Så mycket bättre och Ken Ring emellan.
Tufft liv han också.
Nu är boken utläst och jag kan krypa ner under täcket.
Hörs.

Av Annica - 7 november 2013 13:14

Kärmorsbesök på fm med kaffe och kaka. Mums. Åker hem till hunden. Tankar först och vid macken flög det snö i luften.
Tar en promenad. Hunden får välja väg. Han drar ut efter Hårtevägen. När vi trampar på där då hör vi ett skott. Fari stannar och tittar tveksamt på mig. Jag fortsätter bara. När vi kommer till tjuvövägen så står det en bil där. Undrar vilka det är, har de hund, troligen jägare...????
Eftersom jag har en dominant jycke och jag inte har stort förtroende för jakthundar in action så vänder vi på en femöring och drar oss hemåt. Inte långt efter vi vänt då hör jag drevskall...mot oss! Vi trampar på snabbare mot byn. När vi når första huset så hör jag hunden komma farande. Det är en stövare som rusar över vägen, vänder tillbaka och börjar vimsa omkring längs "våran" vägkant. Det är 100m asfalt mellan oss. Tydligen tappade den spåret för det blev tyst och hunden försvann. Phuuu!
Jakthundar så nära byn gillar inte jag. Men bor man nära skogen så får man väl vara beredd på dem den här tiden på året.

Passade på att stuva om i garaget så att alla cyklarna kan krypa till vintervila och lite ordning på skidorna..utifallatt ;)

Fari var inte nöjd med endast en promenad. Det blev spontanträning av hopp över hinder med sättande. Första försöket blev en tvärnit bakom hindret med sidan mot hindret. Det går ju inte om hindret är en m högt.
Tog bollen till hjälp och tjatade in full fart ut efter hoppet med hjälp av en boll.
När han stack full fart ut från hindret på mitt kommando "hopp" då la jag in ett sitt istället för att kassta bollen. Det blev tvärnit och ett snyggt sättande med näsan mot mig tre fyra m från hindret. Perfekt! och en busa-med-matte-belöning.
Nu duger soffan en stund. Ska sova någon timme så jag är pigg inför nattens jobb.
Hörs!

Av Annica - 5 november 2013 11:27

Undrar om denna kombination är nått att utgå ifrån :)
Du kanske kommer på nått bättre, fyndigare. Utmana oss då i Julgransutställningen!!!!
Det måste ju inte vara ett träd!!! ;)

Hörs!

Av Annica - 5 november 2013 10:30

Mulet, regn.
Tandläkarbesök. Ett hål så det blir till att boka in en tid till. Suck. Skönt att hålen upptäcks i tid så att det inte blir värre iaf.
Slappdag med Zlatans bok och en kopp kaffe.
Hörs.

Av Annica - 1 november 2013 20:09

Efter lite letande efter tyger mm så är den då klar. Undrar när jag ska ha den? Här är den.

Nu till tv och stickning.

Ovido - Quiz & Flashcards