annicaj

Alla inlägg den 22 november 2013

Av Annica - 22 november 2013 15:21

"Ledig dag" med modifikation. Personalmöte på kontoret. Fick en skaljacka innan vi gick hem. Tack! Lite kall just nu men blir prima till våren.

Var och kollade på ett ev syjobb.
Kunden frågade om jag tyckte att han skulle ha gardiner i köksfönstret. Jag tittade.
Listerna runt fönstren var kanter från plankorna som satt i taket. Mjuka böljande naturliga former. Handslipade som sammet. Träfärgade mot vita väggar. Mycket omsorg och kärlek har lagts ner på bara dessa lister! Nej, svarade jag spontant, varför gömma ett så vackert hantverk bakom gardiner och gardinstänger???
Huset skulle platsa i hus&hem. Allt handgjort med omsorg.
Åh vad jag blir avundsjuk på dessa skickliga snickare som med kunskap och finess skapar sina egna finurliga och vackra lösningar i byggkonstens tecken. Jag vill också kunna!
Så det blev husvisning och en god kopp kaffe men inget uppdrag denna gång.
Är jag föööör ärlig ibland?

Hundpromenad blev det sedan trots ond rygg. Jag har väl aldrig haft ont i ryggen tidigare!!! Men nu är jag otroligt spänd i ryggslutet. Försöker på alla möjliga vis att avlasta det området. Så länge jag rör mig går det bra och när jag sitter som en ostkrok. Men att stå rakt upp och ner går inte.
Vad jag gjort?
Snarare vad jag INTE gjort: lyssnat på kroppen. Det straffar sig. Vila och rörelse utan belastning till det gått över. Linement tror jag lindrar lite.
Sagt och gjort. Ligger i boa-soffan med hunden som fotvärmare. Viveca Sten på skärmen strax med slutet av boken.
Ha en trevlig helg!
Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards