annicaj

Alla inlägg under december 2013

Av Annica - 30 december 2013 19:36

Hunden ligger i mitt knä och myser. Synd att resa sig för att hämta en kopp te och stickningen som avslutas med virkad kant.

Och det nya stickprojektet som jag tjuvstartat med redan...

Du får väl se senare vad det är som är på gång.
Nu ska jag sätta mig med en kopp varmt te.
Imorgon ska jag fira halva kvällen på jobbet och den andra halvan hemma med familj och goda vänner.
Gott Slut och Gott Nytt År!

Av Annica - 27 december 2013 23:10

Började med ett 24timmarspass.
Nästa sovmorgon är onsdag och nästa lediga dag är nästa helg. Så vi hörs om en vecka...typ.
Nu ska jag sova..har ett hundhuvud på magen :)
Sov gott!
Hörs!

Av Annica - 25 december 2013 21:23

En julafton med hela släkten. Mysigt och roligt. Älskar när barnen är hemma med oss. Och att lillebror också kom med sambo :)
Heldag och kväll med huset fullt.
I kväll har barnen farit på pubrunda med kompisar. Mamma och pappa bor hos brorsan men var hit en sväng och hjälpte oss med lite mera julmatsätande innan de for till "sig" igen. Så nu sitter vi hemma med tre hundar som är ganska nöjda med att bara slappa.

Har provat julklappen. Den mäter 3kg fel-helt klart! ;-)
Nu tillbaka till stickningen som blir lite, lite större för varje gång jag sitter med en.

Hörs.

Av Annica - 23 december 2013 19:26

Dan före dan. Bara köksbordet och kökdbänken kvar att röja sedan är det jul här också.
Handlade en drös klappar idag så alla får nått ;) Bara djuren som blivit utan men jag tror de uppskattar en jultalrik imorgom istället.
Granen är levererad och klädd. Sonen sover i soffan. Julskinkan är griljerad. Skinkmacka och julmust måste man ju ha dan före dan.
Nu sista rycket innan Anna och Diddan ska hämtas vid tåget. Sedan är familjen samlad. Till och med Hill kommer hem i kväll.
Myskväll en stund iaf innan alla somnar där vi står.
God Jul på er!
Hörs.

Av Annica - 21 december 2013 19:11

Blev ett hårt spår idag. På frusen asfalt hela vägen till fiskbutiken. Där skuttade Fari upp vid fönstret för "kiosken" var bemannad idag med spårläggaren!!!! Belöningen var färsk strömmingsfilé.
Hörs!

Av Annica - 20 december 2013 23:07

Bar visst julledig - nästan. Personalmöte ifag. Sedan full fart i butiken. Röka fisk, packa beställningar medan Lasse stekte, rullade och skinnade strömming på tre olika bord samtidigt. Vi har sprungit som yra höns om varandra mellan två till elva med en paus vid sju för att klämma en pizza med sonen.
Nu är det bara resten kvar imorgonbitti innan vi öppnar butiken kl 11.
Nu ska jag gå i duschen och byta lukt sedan ska jag lägga benen högt och bara vara ochsmälta dagen.
Hörs.

Alla beställningar packade i kassar. Vilken "lucka" är din i fiskbutikens "kylkalender".

Av Annica - 20 december 2013 00:05

Molle kurrar på min mage. Asfari värmer fötterna. Pepparlaxen är rökt. Tanden är lagad. Några varv till är stickade. Blommor och blombord är flyttade. Nu får julgranen komma. Trots att regnet öser ner :'(
Jag vill ha en vit jul, inte en blöt jul!

Dags att sova på saken.
Hörs.

Av Annica - 19 december 2013 11:12

Sista passet jobbat före jul. Sköönt.
( det låter som att jag otrivs på jobbet men det gör jag inte. Det är bara så skönt att få lång tid att ladda ny energi. Att jobba som personlig assidtent kräver mycke GE, men man får en del också.)

Igår blev det skön sovmorgon, gofrukost och sedan skön långis med hunden. Isigt och skare och fågelkvitter i den lågt ställda solen. Gofika med sonen som också vaknat till slut.
Lagade middags lunch till Lasse kom hem. Med mätta magar jobbar man bättre i butiken. Lasse skinnade strömming och gravade lax medan jag la lax på salt och fixade hemsidan. Fisken för beställningarna är "hemma". Nu ska vi beräkna hur mycket vi kommer att sälja till hit resta kunder under tre dagar. Inte lätt!!!

Kvällen ängnade jag åt stickning. Var tvungen att repa upp tre varv för att jag försökt sticka mönsterstickning utan att ha riktigt koll på var jag var i rapporten. Nu har jag kommit rätt och kan sticka vidare men utan tv eller andra störningsmoment runt om. Rena meditationen eller mindfullnes.
Att vara här och nu medan jag stickar vidare.

Idag är det tandläkarbesök och rökning av fisk på agendan. Men först lite hundinad och kontorsjobb och en kopp kaffe.

Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards