annicaj

Alla inlägg under december 2013

Av Annica - 15 december 2013 22:00

Hundinad efter jobbet och sedan somnade vi i soffan till Lasse och sonen kom från fotbollsträningen.
Sitter nu med sonen och tittar på Filip&Fredrik. Så många sköna människor de har mött i sina programserier. Skrattar hejdlöst emellanåt.
Laddar batterierna för ett dygn på jobbet imorgon och sedan kvällen. SEN ÄR DET JULLOV!!! Ska bli underbart skönt.
Hörs!

Med "på-vägen-hem-bytet" under springturen (bara två km hem) en tallgren ;)

Av Annica - 15 december 2013 10:24

Upp 6. På med kläder. Ut och spring. Körde intervaller mellan lyktstolparna. Körde 4st sedan var jag hyperanfådd. Skulle ha vilat och kört lika många till men det får bli nästa gång.
Känner av magmusklerna nu efter fyra timmar :) De finns och nu blir de starkare :)
Jobbdag idag.
Nu läsa om bokslut.
Hörs!

Av Annica - 13 december 2013 12:49

Stormen lyssnade jag på i natt. Lugnt där jag var. Hemma var det strömavbrott, slut på gasolen i kaminen så där eldades det istället.
Skyndade hem efter jobbet, kort stopp på affären för lite kaffe och mjölk bara. Hemma blåste det varma vindar från luftvärmepumpen. Strömmen var tillbaka så jag fick en kopp undrrbart gott kaffe. Provade Gebalias Intense. Gott värre.
Nu har jag kollat in alla låneböcker också. En bok om sömnad. Den ska jag nog införskaffa själv. En bok om bokföring av Lundén. Den vill jag också ha.

Nu är det hundens tur. På med lämpliga kläder för en riktigt riktigt låååång promenad så han får snuffa och lägga visitkort mästan överallt. Ja, vissa paketerar vi snyggt i svart påse så klart ;-)

Ensam hemma förresten. Donen muttrade häromdagen att det var tråkigt att gå hemma. Morgonen efter ringde de från skolan då idag jobbar han hela långa dagen.
Jag tucker han ska muttra oftare ja ;-) det berkar löna sig :-)

Nää nu UT!
Hörs!

Av Annica - 11 december 2013 15:56

Åkte raka spåret till svärmor efter jobbet. Fika och sedan en trevlig utelunch tillsammans. Tog en kort promenad och uträttade ärende innan jag plockade ihop mina pinaler och for hem.
Skön springtur med hunden, dusch och svidade om. Nu väntar jag på att klockan ska bli fem så jag får åka iväg. Jag ska på julbord med mina kolegor. Det blir det tredje julbordet för i år för min del.
Hörs!

Av Annica - 10 december 2013 12:19

Hunden "tjatade ut mig" på en springtur. Men trödkeln var hög idag. Inte bra med en veckas uppehåll. Tur jag har en pt. Han joggade framför mig med spetsade lurar och spanande efter andra levande ting. Jag vet inte om han lyssnar till mitt flåsande för rättdvad det är så ökar han farten och drar med mig i ett högre tempo :) då är det bra med midjebälte. Bara att hänga på och försöka söka få kopplet slakt igen ;)
Trots att det var tungt och segt så hade jag höjt medelhastigheten när jag kom i mål :)
Var nog kanske bra med lite vila ändå :)
Men nu blir det löpperiod igen. Så himla skönt!!!
Hörs!
PT-pausar :)

Av Annica - 9 december 2013 23:18

Imorgon ska jag ut å springa igen :) fick ny energi och motivation av en vänlig själ idag.
Ibland behövs det bara det för att tända gnistan igen.
Dessutom sjunker temperaturen från -15 ner mot nollan. Hoppas den stannar på -7 så det inte blir halt.
Nu ska jag ladda batterierna.
Sov gott!
Hörs.

Av Annica - 8 december 2013 10:43

Gårdagen var "full fart framåt"!!!!
Började med alla förberedelser för julmarknaden. Julgransutställningslokalen skulle fixas, julgranar pyntas. Så här blev våran: med stickade och virkade julkulor...

Alla andra kom senare med sina bidrag.
De här granarna var söta. Gjorda av pocketböcker:

Publiken fick gå runt och titta och sedan rösta på vilken gran de gillade bäst.

Gransämja kallades denna...

16 bidrag blev det till slut.

Hos oss i fiskbutiken stod också Nybergs med sina varor. Bröd, marmelader, glögg mm.
Folk vandrade runt mellan bakstugan, caféet och torget med alla knallar.

Vid 17 packade alla ihop efter en givande dag. Vi for hem butte kläder och frossade sedan i ett underbart gott julbord på Sjömärket i glada vänners lag.
Traskade hem sedan där vi blev sittande med gittarrer, sång, Snöskottare Bob och många fler roliga historier.
Tack goa vänner för en myskväll.
Hörs!
(Frukostsugen nu)

Av Annica - 6 december 2013 13:24

Nu finns de et en extra parkeringsplats till gästerna imorgon :)

Och till vedboden tar vi oss också om vi vill myselda lite i kväll :)
Svettig som få. Nu mat och dusch. Det var dagens fyspass!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards