annicaj

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Annica - 18 november 2013 20:50

Satt å kolla facebook.
"Vi som älskar att träna" hade en utmaning till alla läsare:

100 burpees
100 armhävningar
100 situps
100 squats
5 km löpning

Yes! tänkte jag, 5 km klarade jag av idag. Då kan jag börja beta av det andra under veckan! Bra utmaning :)

Så läser jag vidare...Martin ( han som skriver på sidan) skriver att han tog 49 min på sig.
Ha, jag sprang på 47 och då gick jag emellanåt :-)
..... så inser jag att han gjorde ALLT på 49 minuter!!!!!

Fan jag har bara 2 min på mig att göra 400 repetitioner av det andra ;)....

Jag tror inte att "Martin" är 50minus, nybörjare i regelbunden jogging, har en hund dom släpar/blir släpad på, älskar soffan och gubbens goda mat!

Men med min egen tid på En vecka så kanske någon mer än jag kan anta den utmaningen! Lycka till! Jag fortsätter att beta av den imorgon.

Hörs!

Av Annica - 18 november 2013 11:21

Börjar dagen med en sköön springtur med hunden. Lite gråmulet väder men med hopp om sol senare. Två grader varmt. Lagom springtemperatur.
Tog skogsstigar idag med omkullvälta träd på så hunden stod och flinade åt mig när jag kavade mig över stammen. Själv seglade han galant över som ett rådjur!

Skönt att springa i skogen för då får Fari springa lös och ta det i sin takt och jag slipper bli stoppad vid varenda liten buske som han ska lämna visitkort på.
Fördelen med att ha honom i sele att på utvägen så halvt släpar han mig medan på hemvägen är det min tur att släpa honom. Ingen tur är tillräckligt lång för honom!

Efter att ha dragit ut lite korta muskler så är det gotted en kopp kaffe. Har en fin dag!
Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards