annicaj

Alla inlägg under juni 2015

Av Annica - 3 juni 2015 12:21

Var på Sjömärket och lyxade med middag igår. Bara jag och målarvännerna från ateljén. Trevlig middag med planering av sommarens äventyr och även lite nya ideér för Nordanstigs Konstförening till hösten.


Saknar verkligen de kontinueliga målarkvällarna i ateljén nu. Behöver ny inspiration och kontinuitet om det ska bli något och om jag ska utvecklas på det planet.


Idag är en lugn dag i fiskbutiken. Lasse är i Trolska och snickrar hela dagen.


Ska prova lite nytt recept och nya ideér i köket idag. Kanske nått för sommarens barnfamiljer och resande som vill ha något lätt och färdigt i magen.


Hörs!

Av Annica - 1 juni 2015 08:18

Fiskbutiksdag. Målat lite väggar, vänt på gravlaxen och passat på att göra lite kontorsjobb.
Kollade till Lasse vid Trolska. Hus ett snart, snart klart. Golvet färdigt, sista fönstren ska in, därrarna och skivorna på insidan ska upp. Sedan flyttar pysselgruppen in för inredning av entréhuset.
For hem och lagade kycklinggryta.
Avslutade kvällen med en gåggingrunda.
5 km med medel på 7:14. Sebbe kom i kapp mig, passerade och bytte några ord och försvann sedan. Jag vill inte hindra honom i hans 4:50-tempo.
Jaha har jag "börjat igen då" ? Ja kanske, hoppas det.
Ny dag idag, nya utmaningar. Rökning av sik och pepparlax.
Ha en bra regnig måndag!

Ovido - Quiz & Flashcards