annicaj

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Annica - 9 september 2014 22:43

Lättade från Siviks camp idag. Tog kustvägen till Hunnebostrand där vi handlade färska räkor och hunneboröra.
Stannade till vid ett fornminne och rastade hunden. "Slott" stod det att det var men när vi efter många trappor entrade toppen så var det en gräsbevuxen kulle. Men med utsikt!

Glad hund blev rastad och vi fick lite fukt i kläderna. Passerade Fjällbacka och lunchade i Grebbestad.
Ångade vidare till Strömstads camp. Hittade plats där vi såg havet:

Vilken utsikt!!!!
Traskade ner till stan och handlade lite middagsmat och hämtade en broschyr om Kosteröarna. På vägen tillbaka snubblade jag över Fl?gger färg. Hittade akvarellfärg på tub där. Och ett bageri som blev en besvikelse. (Inga egna specialiteter) Nåja, en budapestbakelse blev det iaf. Gott till kaffet imorgon.
Har läst ut tredje boken. Jag älskar engelska böcker! Älskar humorn. Lättläst. Denna om Guerncey under okupationen och Litterära potatisskalspajsällskapet. Underbar bok!
Nu öppnar jag en koreansk bok Ta hand om min mor. Ny författare. Få se vad den ger.

Dags att krypa ner under duntäcket och yllefilten. Raggsockar på. (Håller jag på att bli gammal?) Skönt med sval luft i bilen och en hund som värmer benen. ( varför sover han alltid med huvudet i "mitt" hörn och tar upp halva min sänghalva???? )

Hörs Govänner!

Ovido - Quiz & Flashcards