annicaj

Alla inlägg under oktober 2014

Av Annica - 28 oktober 2014 13:56

Lämnat mina 4 dl blod i morse. Fick veta att jag varit blodgivare i tre år nu. Oj vad tiden går!
Var till Ramax och löste ut min tavla. Jättenöjd med den.
Lagade lättlunch till Anna, Sebbe och mig.
Smakade gött med kyckling/grönsaksröra på rostat bröd och sedan ostgratinerade.
Vila på maten. Sedan lite hundträning tillsammans :) med den blivande hundinstruktörspraktikanten ( oj va långt ord det blev!).

Hörs!

Av Annica - 26 oktober 2014 13:35

Packar ryggan. Bälte och sele på.
Grusvägns knaster under skosulorna. Möts av en porlande bäck. Njuter av skogsstigen. Rävskit med tillhörande lingon på en sten. Hundenmarkerar trollstenen. Den tillhör honom.
Passerar Sundsbovallen. Kommer till bäcken. Spången över ligger mitt i bäcken. Når den inte utan att bli blöt. Får hoppa på det gamla stället. Klarar fötterna.
Närmar oss havet. Vågorna brusar på avstånd. Kommer fram till Gråmaln. Går ner till stranden och parkerar vid en bänk. Sittunderlaget värmer gott. Drar upp kapersongen över öronen. Det blåser friskt. Gott med en kopp varmt kaffe och gobit till.
Asfari letar levergodis medan jag fikar.
Packar ihop. Tar strandlinjen tillbaka. Telefonen ringer, hör den knappt. "Är vid havet! Hör inte dej! Ringer sedan!" Havet dånar. Vågorna rullar in från ett grönt hav. Kallt vatten.
På Sunsan träffar jag Christina. Traskar vidare från dånet upp på vägen. Tar skogsstigen tillbaka. Skogens tystnad är ljuvlig efter havets rytande.
Passerar åter den porlande bäcken och är snart hemma.
Trevlig söndag.

Av Annica - 22 oktober 2014 15:48

Så skönt att checka ut från jobbet för långledighet.
Laddade batterierna med en springtur.
2.76 km oavbrutet spring med två sega backar. Hjälpmotorn var med. När det gick tungt rabblade jag den lånade ramsan: jag är frisk, jag är fri, jag är full av energi. Samtidigt som jag konsentrerade mig på att slappna av i armar och axlar. =0D

Hämtade sedan sonen från jobbet och roade oss med att spela logo-appen samtidigt som jag rullade korv-med bröd över bordet och mig själv. Vilket slutade med att den landade på golvet och Asfari snodde - snabbt som blixten - åt sig ett mellanmål! Gammelman kan han å!!!!

Nu lite spridning av blommor på fb framför brasan innan det är dags för middag och sedan till ateljén för att klura på kommande utställning. (den 13/12 hos Galleri PerJens, i Jättendal, i samband med Midvinterglöd.)
Kul när det händer saker :) www.midvinterglod.se

Såg förresten att den 29/11 händer det nått i Trolska Skogen också! Premiär för vinteraktiviteter där :-D www.trolskaskogen.se

Ha de gött!

Av Annica - 20 oktober 2014 22:55

Inte tagit i en bok sedan semestern. Nu hittade jag 'Det är bara att springa'. Inspirerande bok om löpning. Många bra tips och roliga intervjuer med löparproffs.
Snart långledig. Först en bilbesiktning (håll tummarna!) och ett extra nattpass. Sen får jag vila och göra det jag vill.
En benvärmare klar. Av härligt gutegarn. Blir bra värme och snöskydd i vinter när jag är ute och rör på "dököttet". Ska lägga upp maskor till den andra också.
Hörs!

Av Annica - 15 oktober 2014 22:57

Får sova hemma i natt! SÅÅÅ skönt!
Fixat och donat hemma. Promenad med hunden. Inget facebookande idag.
Lite akvarell i kväll. Hittade en vacker bild av Lena Ekman som jag blev inspirerad av. Så fin rörelse i den bilden. Måste bara testa den jag också.
Nu har jag min variant av hennes bild :)

Ops, kameran vill inte som jag vill ibland. Men det får duga ;-)
Hörs.

Av Annica - 12 oktober 2014 15:24

Löprunda med en glad hund. Full rulle så sänkte tiden på rundan!
Kollade podden. Avsnitt 45 av Stickpodden är ute. Jippiii! Hela två timmar.
Plockar fram stickor och garnhärva. Börjar att nysta.
Lyssnar på radion p3. P3 dokumentär. Intressant....på avstånd. Medan podden laddas ner.

I kväll blir det I huvudet på Gunde.

Ha det gött!

Undrar vad jag ska sticka av gutegarn?

Lokalproduserat!

Av Annica - 12 oktober 2014 01:11

Så skööönt med ledig helg! Sov jättelänge. Frukost i evigheter. Sedan på med joggingskorna. Efter lite velande blev det Kofsan - Lönnånger - Martjärn.
Lite flämtig tur. Förkylningen har tagit andan ur mig ;-) . Tog det lugnt med gågging. Fint i Lönnånger med alla höstfärgade åkrar. Jag är ju faktiskt uppvuxen med den sortens vy.

Middag hemma och sedan en sovstund i sällskap av Molle.
Kvällen tillbringade vi med byfolket på puben. Stopp, plump och vänd8 var kortspelen som gick hem i kväll.

Sov gott!

Av Annica - 9 oktober 2014 10:24

Började jobba = tidiga mornar. Anna & Sebbe kom hem = sena kvällar. Och vad blir resultatet?! Snorförkyld!
Sov hela måndagen. Så till jobbet igen.
Mycket bättre idag med ett nattpass kvar innan helgledighet.
Nu blir det en långinad med hunden bland molnen som hänger i buskarna. Inte regn men fuktigt och kallt. Sugen på att springa men ska nog ta det lugnt någon dag till så förkylningen hinner släppa taget.
Hörs!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards