annicaj

Alla inlägg under november 2014

Av Annica - 28 november 2014 07:53

Ledighet slut.
Tavlor ramade och delvis upphängda.
Oljemålningar kvar att hänga.
Spännande. Min andra utställning.
Slapp helg annars. Inget planerat förutom jobbet då.
Sköna promenader under ledigheten.

Var på akvarellkursen förra helgen. Oj så givande. En av alla "kladdar" jag gjorde där.
Lager på lager. Vanligaste motivet är ju berg men jag hittade en bok med pingviner.

Hörs.

Av Annica - 20 november 2014 21:22

Skön dag.
Lite fix i Fiskbutiken. Lite hundpromenad. Sedan till J.S Design för att bli masserad av Jennie. Hon hittade en och annan muskelknut och tipsade om stretchövningar för att få bort ömhet i "vekryggen" efter löprundorna. Bäst att lyda för att undvika onödig smärta. Det var första men inte sista gången för ett besök hos Jennie.

Nu mycket vätska för att skölja bort förkylning och slagg. Rödbetsjuice och äppeldricka om vart annat.

Har kikat på en intressant blogg.
annalarssondahlin.....någonting.
Akvareller och trädgård är nog huvudteman tror jag. Vilka akvareller!!!!

Nu vila! ( öm i rygg och axlar)
Hörs!

Av Annica - 19 november 2014 23:30

Fick ett brev från pappa. Han har pysslat i snickarboden.
Nu ska den provas.

Den ljusa av ben är den pappa gjort.
Till nålbindning.
Får plocka fram how-to-do på youtube. Det är så länge sedan jag nålband/sömade.
Hörs.

Av Annica - 18 november 2014 12:18

Nu vet jag ett effektivt sätt att träffa folk.
Ställ dej efter E4an med punktering.
När domkraften var på plats, bilen upplyft, bultarna lossade då kom "hjälpen" från alla håll - lite för sent.
Jag träffade många bekanta i alla fall medan jag väntade och fick trevliga pratstunder innan Lasse kom med ett annat däck. Snabbt bytt när han kom.
En timme senare än vanligt var jag äntligen hemma.
Kurerar nyutvecklad förkylning med kaffe och lite frisk luft med hunden. Nu är det soffan som gäller innan jag ska tillbaka till sista kvällspasset innan ledighet.
Hörs.

Av Annica - 17 november 2014 18:46

+5 morgon
+5 kväll
Konstant grått. Enda fördelen med det är att när jag ska ut och springa så behöver jag inte fundera på hur jag ska klä mig.

Molle fick ståpäls idag:

En främmamde katt på HANS revir! Ut,ut,ut,ut. Kom tillbaka med tofsar i nacken någon timme senare. Undrar hur långt han drev stackaren?

Undrar om det blir någon kurs i helgen?
Ska börja leta ramar till tavlorna. Vill ha enkla vita i lite olika storlekar. Har skickat bild på en tavla till galleriet som ska vara med i annonsen. Det drar ihop sig!

Snart, snart ledig vecka. Längtar!!!
Hörs.

Av Annica - 13 november 2014 23:31

I kväll uppnådde jag 10 000 steg igen!
Kunde inte låta bli att plocka upp mobilen på kvällspromenaden och föreviga denna utsikt.

God kväll!

Av Annica - 12 november 2014 21:52

Efter en jobbnatt så for jag hem. Drack kaffe och begav mig sedan till Fiskbutiken. www.fiskbutiken.net
Tände i röken och rökte lite fisk.
Hem och bytte om och lagade käk.
For på mässa. Vi bjöd på lite olika laxvarianter och delade ut listor till julbeställningarna. Hoppas det ger resultat.
Mycket mingel med folk å väsen och vacker musik med Thomas von Wachenfeldt och ensemble. www.senzavib.se Fina Janina Stoor hade fixat fint utgångsläge till alla 40 utställare.
Webbsläppet var www.upplevnordanstig.se
's nya hemsida. Bra start men mer innehåll kommer.
Äntligen hemma igen efter en lång dag.

Skönt att få sova i egen säng i natt.

Spännande tid framöver med två utställningar och en kurs för Jonas Pettersson, www.skissa.se

Hörs!

Av Annica - 10 november 2014 23:54

Va roligt det är när man träffar likasinnade men som är väldigt olika. Det blir så spännande samtal. Vi är tre kvinnor som är i samma "fas" i livet och ganska jämnåriga.
Tankar verkligen energi dessa kvällar.
Dessutom får vi måla, se och lära av varandra. Tack Janina för att vi får vara i din ateljé och bara vara! Och inte minst få lära och inspireras av dig.
Hörs!

Bara början. Väntar på kritik för att kunna skapa Det i bilden. Tur att olja torkar långsamt.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards