annicaj

Alla inlägg under september 2014

Av Annica - 30 september 2014 20:19

Av Annica - 29 september 2014 23:58

När jag vaknade i morse hade grannen varit framme med grävaren och grävt bort alla rötter från rosbusken! Hurra! Vad glad jag blev. På em fick jag låna släpvagn. Det blev två vändor till Homotippen. Yes. Mission complete! Så skönt att få göra färdigt något och att allt klaffade med släp och grannens tid. Lättnad och luftigare på tomten.

Drog en snabb springtur också. Blev intervaller idag. Bara 3.5km men med rejäla pulstoppar. Så skönt!
Bytte om och åkte till ateljén. Hade ingen lust att måla men att träffa gänget. Vi pratade och surrade en timme först innan vi satte igång penslarna.
Jag gjorde klar en tavla idag. Phu! Nu kan jag göra nått annat. Less på detta motiv nu.

Man kan ju alltid hoppas att någon annan gillar den mer än jag ;-)

Tid för lite läsning: Yoga med Malin (Berghagen)
Hörs.

Av Annica - 28 september 2014 23:45

Det är så kul att måla!
Jobbar vidare med den stoora tavlan på altanen i solen. Härligt målarväder idag.
När guben bänkade sig framför tvn gick jag in till "mig".
Spände upp ett akvarellpapper. Hittade inspirationsbild av Göran T. Sedan satte jag igång. Tre tuber färg och vatten.

Ha en skön vecka. Jag ska suga på semesterkaramellen några dagar till ;-)

Hörs!

Av Annica - 27 september 2014 14:06

Ringer gubben." Är på rymmen, åker på loppis med väninna."
Svar: "Men nu är det väl tant-varning!!!"
Haha eller är det gubben som inte hänger med i svängarna?!

Dagens små skatter ;-)

Av Annica - 27 september 2014 00:20

Pensel. Papper. Färg. Vatten.
Å hur var det han sa, Jonas?
Nått i den här vägen var det.....nog?!

Ha en trevlig helg!
Hörs.

Av Annica - 26 september 2014 15:46

Före.

Efter.

Av Annica - 25 september 2014 23:39

Hjälpt farmor.
Klippt ner 1/4 av rosen-hemska-busken.
Sprungit 7 km.
Skrämt en massa vuxna. Spökvandring i Trolska Skogen.
Tänk att men kan få en vuxen människa att lätta från marken bara av att ta tag i ena benet. Vid rätt tillfälle :)

Sov gott! Det ska jag.
Hörs.

Av Annica - 25 september 2014 09:18

Sonen missade bussen. Upp och iväg.
På vägen hem tog jag det lugnt och såg morgondimman över sjön.

Bad glad jag är att sonen missade bussen!

Ha en fin dag alla!

Hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards