annicaj

Alla inlägg under mars 2014

Av Annica - 8 mars 2014 20:04

Efter jobbet ville jag ut i solen, äntligen! Så fort jag kom hem bytte jag om och med beslutsamhet tog jag utmaningen vid hornen och gav mig av. Rask promenad i 45 minuter och vända och raskt tillbaka igen. Vinden höll min motivation uppe på vägen hem. Ju raskare jag gick desto bättre höll jag värmen. Så skööönt!
Fari tvärsomnade när vi kom hem. Ja även han förbättrar konditionen :-)

Fick tips om en joggingapp också idag. Ska testa den samtidigt med min andra plan. Mixar dem till ett eget upplägg. Lätt, hårt, styrka/smidighet och vila. Får se vart den passar in bäst.

Kanske ska äta middag idag också. Sedan är det inte långt till sängen känner jag.
Hörs!

Bästa polarn ?

Av Annica - 7 mars 2014 22:12

Sprang för andra gången idag efter influensan. Skön "gogging" men mer jogging än gåing och höjde farten med 1km/h :) sedan igår.
Fari var bra draghjälp - utom när han bara måste lyfta på benet.
I kväll har vi tittat på Lets Dance. Steffo bjöd på en riktigt smittsam gladdans liksom Benjamin som är född in i dansen. Var ska poängen sluta när han får 22p vecka två!!!

Nu är det dags att fylla på energiförrådet så jag orkar jobba helgen.

hörs! 

Av Annica - 6 mars 2014 11:01

Igår tog jag tag i blommarna. En ledsam historia. Skrapade av alla torra blad. Ställde in dem en och en i duschen och vattnade upp jord och lerkrukor. Fortsatte till jag endast hade 6 pelargonkrukor kvar. De fick en ordentlig vattning.
Det ena ledde till det andra. Flyttade runt alla möbler för att komma åt att dammsuga i varje vrå. När det var klart hade jag ett helt nytt rum med nya funktioner :-)
Det blev en sy-hörna med strykbräda. En skrivbordsplats. En målarhörna för tavlor. En myssoffa att läsa i och till sist en fåtölj att se på tv och virka i.
Mycket plats på 30kvm.

Haha kepsen på staflit fick jag av Lars T Johansson inför premiären när jag var Tant i sommarföreställningen på Mellanfjärdens Teater för två år sedan. Ett roligt minne som får hänga kvar.
Tavlan som står lutad på soffan är under arbete. Den står just där för att jag inte ska fortsätta med den hemma utan vänta till måndag kväll när Janina finns till hands för att hjälpa mig vidare.
Tavlorna är mina egna utom vargtavlan som Letti Rapp gjort. Älskar hennes vargar.

Frukosten avklarad. Hundpromenad med lite spring står på tur. Måste prova nu. Tror att förkylningen (3veckors) är över nu. Har ett millopp att träna inför.
Därefter leverera garner till div personer som vill virka rundlar till Trolska Skogen. Och till slut dra sig mot jobbet för en natt där.

hörs!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards