annicaj

Alla inlägg under mars 2014

Av Annica - 31 mars 2014 11:12

I helgen har jag verkligen kopplat av till max. Sköna promenader pyssel ute och avslutar med Virk-café.
Och mådagen blir inte sämre. I kväll drar jag till Lilla Ateljén och börjar på en ny tavla!
Hörs!

Av Annica - 29 mars 2014 16:24

Strålande sol. Altanen möblerad. Sommardäck på. Kaffeinvigt möblerna och premiärgrillade i grillen.
Kan man ha det bättre en ledig dag!

Hörs!

Av Annica - 27 mars 2014 22:58

Sista natten på jobbet.
Kom hem idag. Tog en kopp kaffe och träffade sonen en stund innan det var dags att skjutsa honom till jobbet. Bytte om innan vi for så jag var redo för en springtur med hunden. Det blev 3,8km med backar, skogsväg och snöväg. Avslutade med utfallssteg och armhävningar och en massa upphopp.
Gött varm och svettig satte jag mig på altanen i solen för att varva ner och stretcha.
Snabblunch och en powernapp innan dusch och ombyte till jobbkläder igen. Han byta några ord med maken innan det var dags att infinna sig för en sista natt på jobbet.

Hörs nästa gång :-)

Hade gärna krupit ner i soffan med hunden.

Av Annica - 24 mars 2014 23:56

Upp igen. Satte mig i bilen och for mot jobbet. Telefonen ringde. Ingen trafik så jag svarade. Hej! Det är Ola från Radio Gävleborg P4 Morgon. Kan du vara med i radion vid 8.50 ifall vi inte får tag i Helena?
aaaammmmhaaa mmm visst.... (hoppas, hoppas hon Svarar!!!) gissa om jag fick puls!!! Tack och lov så svarade hon, hon lät lätt yrvaken ;-)
Ola och Madelene ville ha lite pepp i arbetet med de virkade rundlarna till Trolska Skogen och så ville de höra hur det gick med vår utmaning #p4milen.
Det går att lyssna på webben.
Efter jobbet blev det en promenad med hunden i det sköna vädret. Vi stannade till vid ängarna där jag borstade ur tre proppfulla borstar med päls. Skööönt tyckte Asfari.
Kvällen tillbringade jag i Målarateljén i Gnarp. I kväll "sjösatte" jag båten på tavlan. Den här är den andra tavlan med vatten. Jag har alltid velat lära mig hur man lyckas med att måla vatten. Med en duktig konstnär och fin pedagog i Janina så är jag ganska nöjd med resultatet. Inte perfekt men absolut tillräckligt för min del.
Känner mig glad och tillfreds efter denna energikick med trevligt umgänge i mysig miljö.

Sov gott! Det ska jag.

Av Annica - 22 mars 2014 15:25

Njuter äntligen av vårsolen ute på altanen. Snart dags att plocka fram möblerna också.
Asfari håller ångan uppe på matte med fotbollen.

I morse fick vi besök i trädgården.

När Asfari fick syn på den så blev den inte långvarig.

Hörs.

Av Annica - 16 mars 2014 00:18

Så skönt med ledighet och denna gång även miljöombyte. Hurra!
Tog tåg och t-bana till Anna. Njöt av hundpromenad.....

Vårväder....

....och hundarna. Diddan badade tassarna medan Hill tittade på.
Sedan bar det av för shopping och födelsedagsfika/lunch och till slut landade vi hemma för lite tårta...

Med energipåfyllning lättade vi igen för att åka till Annas favoritfrisering. Efter 25minuter var frisyren fixad.

Vid det laget var vi jättehungriga så det blev utemiddag också.
Men sen var det hemfärd och sova som gällde.

Fredag morgon packade jag min rygga - som var proppfull- tog sl-kortet och for hemåt.

Resan gick fort med x2000. Landade hemma precis när Lasse slutade jobbet så vi kunde samåka hem och slippa flera resor fram och tillbaka.

Idag har jag varit flitig. Lagat trasiga blixtlås.

Strukit nytvättade dukar till Hamnlyckan....

...fållat två par gardiner....

.....och när det var klart fick jag äntligen starta med "moroten"....

....som bara ska få en dragkedja, ärmkanter och fåll. Sedan har jag en ny jeansklänning också till den stickade tröjan jag shoppade i torsdags.
Nu får det räcka för idag.
Hörs!

Av Annica - 12 mars 2014 19:04

Gröna fällt, plöjda åkrar, midjekorta jackor till tunna leggings, solglasögon på huvudet eller på näsroten....hm sopade asfaltsgator, barn i tunna jackor, ungdomar i kavaj... hinkar med blommor ute....
Mmmm jag är inte hemma. Jag är hos Hill och Diriki. Anna kommer om en timme eller två och då ska jag få rå om henne. Så mysigt.

Hundarna hade gnagorgien när jag kom. Efter rastning och mat så ligger de och snarkar. Hill bredvid fönstret så han hör mattes steg där ute när hon närmar sig hem. Hundar har bra hörsel.
Snart dags att laga käk till två hungriga. Taco kväll i kväll :-)
Ha en bra afton!

Av Annica - 11 mars 2014 20:55

Kom hem från jobbet. Fm fika med nygräddad wienerpecan från ica och en kopp kaffe satt gött och fyllde på energiförrådet som var körd i botten. Asfari tjatade både att få smaka och att få komma ut. På med träningskläder och dojor och lubba iväg guidad av en den nya appen. Run....slow down....run.... hemma på altanen blev det stretch och till sist lite mindfullnes. Tre olika fåglar kvittrade i kapp och lika många som svarade från ett annat håll. Solen värmde gott medan jag satt och blundade och njöt helt i mina egna tankar (inte mindfullness;-) ) Plötsligt står Asfari och tvättar hela mitt face. När peelingen var klar ser jag en svansviftande malle med fotbollen i högsta hugg. Slut på friden. Upp och busa med hunden.
Käkar igen, dusch och säga hej till grabbarna innan bilen bär iväg till jobbet igen.
höres!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards