annicaj

Alla inlägg under april 2014

Av Annica - 29 april 2014 20:04

....men helt abstrakt blev den nu inte.
Satt på utbildningsdag igår. Lyssnade på föreläsning. Papper och penna i handen. Lyssnade medan jag "telefonritade". Den vanliga blomslingan. Ja! En blomslinga ska det vara på tavlan.
Efter kursdagen styrde jag iväg till ateljén.
Satt själv en bra stund innan jag fick sällskap. Det är ett så fantastiskt mysigt hus att sitta och måla i. Stilla eller rockigt musiken skapar stämningen om inte deltagarna själva sätter huset i gungning ;-)
Kvällens jobb är klart och ramarna slut i mitt förråd. Vi saknar en rammakare. Tips?
Här är den färdiga duken:

Hörs!

Av Annica - 26 april 2014 18:32

Startade morgonen med frukostmys framför tvn. Sedan på med dojorna för 5 km löpning med backar där jag "sprintade" i en efter en. ( kan man kalla det sprinta när man är 50minus och seg i benen? ;-) )

Hem och duscha för att sedan hoppa i bilen och fara på en shoppingtur med "I,me and myself" . Så skönt att strosa runt i sin egen takt och gå i de affärer jag är intresserade av.
Skörden blev sparsam men nödvändig. Lite vardagslyx efter några mils löpning nu ;-)

Mycket sköna skor som kommer att nötas på till vardag som helg. Sån är jag.

Dags att tända grillen för lite smarrmiddag med maken. Vankas glass till efterrät med massor av chokladsås!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Hörs!

Av Annica - 23 april 2014 22:44

Ligger i med joggen. En månad kvar! Testade längre-spring idag. 8,8km på 1 tim 8 min. Nu blir det kort pass men högre tempo. Måste vila ordentligt emellan långpassen. Fötterna talar om att "de finns" och idag kände jag av insidan av knät på slutet men efter någon timmes vila så försvann det. Skönt att ha jobbdagar så att jag inte har möjlighet att träna=vila. Jag vill inte överanstränga mig och dra på mig någon skada. Onödigt.
Lyssna på kroppen!

Även Asfari får lite vila när matte är borta. Han får promenader med Stor och liten husse. Lugnare tempo för gammelbenen. Han njuter verkligen av våra turer. Han har lärt sig att hålla farten till matte saktar ner då är det tillåtet att lyfta på benet. Han till och med hjälper matte att öka tempot bara något medan hon fortfarande är pigg i benen. Värre var det när hon på sista km ökade farten efter 7,5km. Då var det ombytta roller!

Ha en skön kväll, natt.

Av Annica - 14 april 2014 23:28

När jag kommer till Janinas ateljé så vet jag inte när, var eller hur kvällen kommer att sluta.
Den började med en vit duk.
Den blev blåvit. Lekte vidare med olika penslar. Provade på rinningar. Abstrakt. Mera rinningar. Väntar ut färgen. På med mer eller ny färg och lånar en spruta för att kontrollera förloppet. Efter många turer och väntan så var klockan 22.30 Oj packa ihop och fara hem. Klockan flyger iväg.
Vad blev det då?
Vet inte om den blev bra, vet inte om jag är klar, vet inte om jag sparar den, jobbar vidare med den eller helt sonika målar över den.
Får sova på saken.
Hörs.

Av Annica - 11 april 2014 22:11

Plockade ut cykeln i kväll. På med vindtäta kläder och handskar. Starta appen och iväg.
Efter 6 km längs kustvägen skvälar en fågel i ett träd nära vägkante. STOR, brun och med krokig gul näbb. När jag kommer nära lyfter den och strax bredvid en till och decförsvinner in i skogen.
Efter 1.1 mil vänder jag och vevar i motvind hemmåt. I en utförsbacke kommer jag i kapp en räv. När jag slutar trampa hör den mig. Den stannar 2 sek och kasstar sig sedan ut i terrängen.
Det var dagens svettiga pass med naturupplevelse.

Hörs!

Av Annica - 10 april 2014 20:00

Började med blodprov på blodcentralen. Hoppas järnvärldet är bra nu. 119 sist.
For kors och tvärs i stan och handlade till Fiskbutiken. Nu kan vi börja göra grejer till påsk.
Hem och röja, städa och tvätta.
Skjutsade sonen till fotbollsträningen. Åkte själv till elljusspåret och sprang 3km med focus på snabbt uppför backarna och långsamt däremellan. På "platten" körde jag ( och jag hoppas ingen såg mig ;-) ) kråkhopp, skatehopp, enbenshopp om vart annat. Ser säkert lustigt ut när en tant skuttar runt i spåret med en konfunderad hund bredvid. Asfari tog en pinne till slut och frågade om han också fick vara med.
Sitter och väntar på sonen och längtar till en varm dusch och lite mat.

Hörs.

Av Annica - 9 april 2014 23:00

Efter några dagars springvila men med långinader och många situps så drog jag på mig springskorna igen. Tanken med dagens tur var att den skulle bli lång och lugn. Efter ett par hundra meter var jag tvungen att stanna. Faan! Oj! Häftigt!

En ståtlig råbock stod och tittade på mig!
Den lommade iväg och jag kunde fortsätta turen. Första km gick tungt. Andra gick lättare. Vid tre km hade jag sprungit oavbrutet och det kändes att jag för första gången på år kommit in i flow! Underbar känsla. Stannade, stretchade vid Gråmaln.

Efter 5 min vände jag tillbaka och sprang hela vägen!!! Oavbrutet! 24 min! Jag har kommit ett steg till på "springtrappan" :-D
Äntligen!

Av Annica - 8 april 2014 12:56

då blir det lite löpstyrketräning på köksgolvet. körde tre olika höftstyrkeövningar. Shit vad det tog. När jag skulle kliva upp och gå så vinglade jag. Uttröttade muskler som inte hade någon styrsel alls. Vila och påt igen bara! Det är mycket behövligt!

Få se om det ger resultat i spåret också så småning om.  


Lunchdags medan jag väntar på avloppsrensningsmänniskan.

Känns som det skulle vara bra om hen dök upp snart....  


Hörs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards