annicaj

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Annica - 24 oktober 2010 15:00

Nu ska jag börja om med apporteringen!

Jag vill inte ha tveksamhet i starten, slå med tassarna,jonglera med apporten och avslut med tugg.

Så börja om från början.

Focus: apportbocken är ett medel för att få en åtråvärd belöning.

Det jobbar jag på just nu.

Vill du veta hela mitt upplägg så läs Apportering med klicker på www.klickerklok.se


Jag ska också vara uppmärksam på att köra korta pass med kvalitet eftersom min hund tröttnar fort. Han har lätt till kamp och vill äga så det får aldrig gå så långt att apportbocken blir viktigare än belöningen. Han FÅR INTE TÄNKA "Äga" en enda sekund. Viktigt att befästa ett fast grepp - hela tiden.

Ja det blir mycket jobb och noggranhet i det vi gör i fortsättningen.


Paralellt ska jag även jobba med platsliggningen. Där skulle jag vilja få upp intensiteten i förväntningen på belöningen från mej. Men inte så mycket att han kliver upp för den skull. Men så pass att han bibehåller focus på mej och inte bryr sig i det som händer runt omkring. Hur har Du gjort för att lyckas med det???

Min hund ligger ju gärna och nosar i backen omkring sig - tecken på osäkerhet. Eller spanar in hundarna omkring - tillsäckligt intressant så går han dit. Peppar,peppar den senaste tiden har han legat där jag lagt honom även om det funnits hundar i närheten men jag har inte gått många meter ifrån honom. Bollar och leksaker däremot som flyger omkring honom tittar han på men gör ingen tendens att gå upp.

Men det är som sagt intensiteten i förväntan jag vill få upp en 75 grader ungefär.


Nu paus ett tag.

Vi hörs.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards