annicaj

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Annica - 20 oktober 2010 14:20

Nu har jag läst hos Klickerklok.

Kanske jag kan komma till rätta med träningen i allmänhet genom att ladda time-outen.

Vad gilla min hund mest? jo att jobba och att få laja med en kampleksak / käka strömmingsfilé.

Vad uppskattar han mindre? att vara stilla, gå i kopplet, inte få nosa på fläckar....

Att inte göra rätt kan resultera i platsliggning med levergodis som belöning. För att sedan få prova att göra rätt och då få leka med kampleksak med matte/ en strömmingsfile som extern belöning.

Teoretiskt låter det jättebra. Nu ut och prova!

Vi tar apporteringen igen.



Av Annica - 20 oktober 2010 13:18

Det blev lite lydnadsträning idag då.

Med en burk finklippta strömmingsfileér fick jag en mycket arbetsvillig hund   .

Jobbade med apporteringen idag.

Problem: Tugg.  

Gjorde lydnadsettans apportering och belönade när han höll fast utan tugg. när han tuggade hände inget. Efter några misslyckanden så höll han fast.

Pausade en stund.

Problem 2: slår med tassarna när han ska ta app efter att jag kasstat iväg den.

Hade honom sittande framför mig. La ner apporten framför honom. Sa apport. Han började med att slå till apporten med tassarna innan han tog den. Sa loss och gjorde om. När han tog upp app utan att först slå så blev det belöning.

Käns som att jag måste börja om med apporteringen på något annat sätt för att inte frestas att göra "ovanorna".

Hjälp mej någon!


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards