annicaj

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Annica - 4 oktober 2010 20:38

Blev en lydnadstur på fotbollsplanen i Harmånger. Alldeles ensam så det gick ju bra - men vi behöver finslipa mycket...fortfarande. Men när vi kom ner på planen så var det något som lockade alldeles förfärligt långt nere i högra hörnet av planen. Han satt med nosen i vädret och lyssnade spänt, nästan så att han vibrerade. Men när jag kopplade loss och sa att "ska vi jobba?" så var han genast med på noterna och gjorde allt jag hittade på. Hade det varit för ett år sedan hade han dragit och kollat vad "det" var först innan han ville jobba med mej. Han är som sagt var ett år äldre och klokare :).


Efter hunderiet så gick jag på cafét - internationella kvinnocaféet.

Vi var väldigt många i kväll. Det pratades på svenska, burmesiska, eritrianska, tyska och språktränades för fullt. Den minsta gästen var tre månader och den äldsta nyss fyllda 80 år.

Efter en vattenläcka på övervåningen så var det lite trångt eftersom möblerna var ihoptryckta för att målaren skulle kunna tapetsera om en vägg. Men imorgon ska Mia och jag fixa till så att vi får bättre plats nästa måndag. Jag jobbar ideéllt där tis och tor denna vecka. Kom och ta en fika för en billig penning om du har vägarna förbi :)

Nu han jag till slut sticka vantarna färdigt. Den sista kiltummen blev klar. Nu ska jag bara fästa alla trådar. Sen får frosten komma igen ;P


När jag kom hem så hade Anna röjt ut en del ur sitt rum. Nu väntar spackling och slipning så ska inredningsentusiasten göra om sitt rum. Blir visst ny färg på en del möbler också. Undrar om jag också.....nä...ett rum i taget! Skärpning. Ska nog koncentrera mig på röran i förrådet först så att det blir plats för det som finns i huset som skulle behöva komma ut i förrådet...

Tänk att det alltid blir så att ska jag ställa in en sak i ett köksskåp så måste jag börja med att tömma garaget för att ge plats åt det som kommer från förrådet för att det som blev över i köket ska få plats i förådet...är det bara jag som har det så? Usch va trött jag blev!


Vi hörs     




Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards