annicaj

Alla inlägg under oktober 2016

Av Annica - 30 oktober 2016 18:39

Dottern har kastrera sin kelpie efter konstaterad förstorad prostata. Normalt är visst att kastrerade hundar blir hungriga, tjocka och lata.
Hungrig har han ju alltid varit - värsta brytarkungen när det gäller att få tag i ätbart. Upptuggade mattunnor, hinkar, korgar, påsar, fickor mm. Har aldrig sagt nej till mat.
Därför undrade jag hur i hela friden det går efter kastreringen. HAN blev inte hungrigare - det går inte - utan istället busig som en valp! Kasstar sig i sängen hugger tag i täcket och rullar runt, jagar lillebror så han blir trött ( en belgare går normalt inte att trötta ut! ).
Fullt ös vid åtta års ålder. Herre je... vi ska vara hundvakt i två veckor snart.

Den dagen, den "sorgen".

Av Annica - 26 oktober 2016 09:34

Sitter och läser Spring Dig Fri av Kenneth Gysinge. Han beskriver känslan så bra när man lyckas hålla i löpningen så länge att man kommer över tröskeln och bara kan fortsätta och fortsätta att springa.

Jag har lyckats komma över den några gånger i livet och den är så skön.
Men livet kommer emellan och det blir paus i löpningen och så får jag börja om igen.
Men längtan efter att uppnå känslan finns där hela tiden.

Hörs.

Av Annica - 21 oktober 2016 22:20

Ja då har vi tränat stämbanden på både besökare och väsen. Vilket herrans liv i Trolska Skogen i kväll. 200 pers betalade 150kr st för att få gasta lite...eller mycket åt gastar, älvor, mylingar och skräcktomten.
Alltid lika roligt att få skrämma publiken med eller utan röst.
Nu är det helg ett och ett halvt dygn.
Trevlig Helg!

Av Annica - 20 oktober 2016 14:44

Efter middagen drog jag på mig träningskläderna och gav mig ut med hunden i sele och midjebälte. Midjebältet sitter som en smäck nu när Anna fixade en "läderplåt" i ryggen.
+6 grader och molnigt. Sprang mot Gråmaln längs vägen eftersom det redan hade börjat skymma. Asfari var med på noterna idag och höll igång matte långa bitar men ibland måste han faktiskt lämna ett visitkort.
När vi kom till Sunsan så mötte vi Åsa med sina två hundar. Åsa berättade att de hade haft färsk björnspillning vid huset och vid postlådan i början på veckan.
Hmm sprang en liten bit till men sedan vände jag tillbaka. Gissa om jag "snorade och hostade" och hickade till för varje soptunna och alla ev färska fläckar på asfalten resterande vägen hem.
Asfari undrade nog varför vi helt plötsligt bytte plats: jag drog honom!

När jag kom hem så hade jag sprungit 42 minuter av 49 !!!

Trots "brådskan" hem så kändes turen otroligt lätt. Kan bero på att jag tog till mig av massören på Chalki som påpekade att jag ska tänka på andningen när jag springer. Muskelspänningar kring revbenen visade att jag inte andas tillräckligt djupt. Så denna gång yoga - andades jag hela vägen, djupt och lugnt. Det gjorde att jag orkade hålla igång mycket längre OCH jag sänkte snittfarten trots backar. Kvitto!

Nu ska jag öva axlar och rygg. Styrka och rörlighet. Är otroligt stel i hela höger sidan av rygg och skuldra/axel. Kan ha sin grund i en stelopererad led i foten. Måste motverka detta så gott det går.

Hörs!

Av Annica - 19 oktober 2016 09:41

Igår var en vilodag. Bara hundpromenader.
Skönt med vilodagar. Den första på evigheter när jag är hemma och Lasse jobbar.
Idag är en ny dag. Idag blir det en del göra här hemma och åka till Gnarp och Harmånger för att presentera mig på förskolor. Kanske ger det lite timmar.
Får passa på att ta hundpromenader där också så Fari får se nått annat han också.

Ha en go grå dag!
Hörs!

Av Annica - 17 oktober 2016 19:57

Startade tidigt idag. 5 ringde klockan första gången. Kl. 7 var jag på jobbet. Hemtjänst. Dagen rullade på i rask takt.

Fick på em veta att en fd kolega omkommit i helgen. Livet kan ändras i en hast. En kille med vacker stämma har tystnat.

Kom hem och drog till Sunsan med hunden. Oj så lågt vatten det är nu. Har aldrig sett så lågt vatten någon gång där. Inget som hindrade Fari från att tugga skum i vågorna.
Han fick tugga kudde också. Skall på avstånd belönades med kudde. Åh vad roligt han hade.

Nu är det soffhörnan. Är så trött efter två tidiga morgnar och fulla dagar. Det är ovant efter semestern.

Hörs.

Av Annica - 11 oktober 2016 20:14

Bokföringsförmiddag. Lunch. Hundpromenad. Biblioteket. Dagis kortas ( tillsammans med maken =0D )
Kom hem till färdig middag: torsk rygg, pärer och äggsås. Mums.

Eldar i öppnaspisen och läser låneboken.
Klottrat av ett löpprogram 5 km för nybörjare. Kommer?.....SKA hålla programmet ut. Bäst att dra på sig löpstassen genast och kasta mig över första passet = kortintervaller.
Hörs.

Av Annica - 7 oktober 2016 14:36

Vad gör man en ledig fredag?
Lastar in se ikea/ullaredskassar med ved som får torka till inomhus.
Lyfter in trädgårdsmöbler och grill.
Plockar ihop div skräp och kör till tippen.
Vi kände oss väldigt nöjda när vi for iväg.
Till vi kom fram:

Fredag 8.00 - 12.00 !!!!!!
Jaja, bara att vända hem igen men nu är allt samlat på en plats iaf så nästa gång går det snabbt att lasta och åka.

Nu bänkar jag mig i fåtöljen med Lloyd Jones bok Att tro på Mister Pip.

Ha en trevlig helg!

PS. Hundbus på tomten: ligg och rulla på distans med enbart handtecken som vi aldrig tränat medvetet men som fungerade utmärkt. Klok vovve som läser matte =0)

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards