annicaj

Alla inlägg den 1 oktober 2016

Av Annica - 1 oktober 2016 17:33

Och jag har struttat runt i kort kjol med bara ben och inte frusit ett dugg. Lite plock och städ, handling och hundinader. Träffat Birgitta och Kirsti en snabbis.
Plockade ut båda gräsklipparna idag. Sedan har Lasse och jag ömsom kört i kapp och ömsom kört runt runt med dem. Klippningen gick väldigt snabbt när vi var två. Spolade av klipparna och ställde in dem i garaget. Undrar om det blir en tur till eller två innan hösten tar i på riktigt.

Jag tog in stevian med kruka idag. Får se hur den utvecklar si i värmen inne. Marocanska myntan blommar för fullt nu ute i rabatten. Kanske jag ska ta in rosmarinen också för vintern. Kanske den överlever innen men definitivt inte ute. Plockade in frökapslar från pionvalmon också. Undrar vad det blir för valmo av de fröna. Hoppas på liknande som moderplantorna: ljuslila fyllda blommor. Tyckte om dem. Av jättevalmon hittade jag inga fröer. De har nog självsått sig i gräsmattan och förhoppningsvis också i rabatten.

I kväll är det pubbafton i byn. Det ska bli roligt att träffa byborna igen. Har ju varit på vift en månad nu.

Ha en fin lördagkväll, vänner!
Skriv gärna i gästboken om du läser min blogg eller lämna en komentar här nedanför.

Hörs!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards