annicaj

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2016

Springtur

Av Annica - 20 oktober 2016 14:44

Efter middagen drog jag på mig träningskläderna och gav mig ut med hunden i sele och midjebälte. Midjebältet sitter som en smäck nu när Anna fixade en "läderplåt" i ryggen.
+6 grader och molnigt. Sprang mot Gråmaln längs vägen eftersom det redan hade börjat skymma. Asfari var med på noterna idag och höll igång matte långa bitar men ibland måste han faktiskt lämna ett visitkort.
När vi kom till Sunsan så mötte vi Åsa med sina två hundar. Åsa berättade att de hade haft färsk björnspillning vid huset och vid postlådan i början på veckan.
Hmm sprang en liten bit till men sedan vände jag tillbaka. Gissa om jag "snorade och hostade" och hickade till för varje soptunna och alla ev färska fläckar på asfalten resterande vägen hem.
Asfari undrade nog varför vi helt plötsligt bytte plats: jag drog honom!

När jag kom hem så hade jag sprungit 42 minuter av 49 !!!

Trots "brådskan" hem så kändes turen otroligt lätt. Kan bero på att jag tog till mig av massören på Chalki som påpekade att jag ska tänka på andningen när jag springer. Muskelspänningar kring revbenen visade att jag inte andas tillräckligt djupt. Så denna gång yoga - andades jag hela vägen, djupt och lugnt. Det gjorde att jag orkade hålla igång mycket längre OCH jag sänkte snittfarten trots backar. Kvitto!

Nu ska jag öva axlar och rygg. Styrka och rörlighet. Är otroligt stel i hela höger sidan av rygg och skuldra/axel. Kan ha sin grund i en stelopererad led i foten. Måste motverka detta så gott det går.

Hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 5 september 2019 19:34

Den 12 juli kom jag hem från jobbet. Öppnar ytterdörren. Fari kommer inte. Jag går till sovrummet. Där reser sig en mycket vinglig Fari i sängen och har mycket svårt att hålla balansen. Han tar sig vingligt ner, genom korridoren och till hallmattan. ...

Av Annica - 14 juni 2019 19:58

Anställningsavtal påskrivet utan slutdatum. Nu "sitter jag still i båten" ett tag. Skönt. Fast inkomst. Tryggare ett tag då. Det lönar sig att ligga i och sträva efter att lära sig och att lösa problem så långt det faller innom mina ramar. Nu hän...

Av Annica - 18 maj 2019 18:08

1. Vi har tagit beslutet att stänga fiskbutiken och försöka sälja den. Skönt & vemodigt. 2. Jag har sagt ifrån mig kassörsuppdraget på hamnföreningen. Skönt. Är kvar som suppleant ett år till. Kul! Så vad gör jag nu med all tid som blir "över" e...

Av Annica - 12 februari 2019 20:47

Ben, paddla. Djupt vatten. Armarna längs sidorna. Sparka med benen. Ni får inte se knäna när ni tittar ner. Små rörelser. Vänd tårna lite innåt. Som när ni går, från höften. Håll näsan över ytan. Hur det fungerade? Inte alls från början. Sjönk som en...

Av Annica - 5 februari 2019 12:32

Krål. Ja så uttalas det på svenska: krål! Nu har Anna och jag gått första lektionen på crawl- kursen för vuxna. Njurunda simsällskap som håller den. En trevlig tjej i medelåldern som visade, instruerade, gav oss uppgifter att öva på. Den ena längde...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards