annicaj

Alla inlägg under april 2015

Av Annica - 17 april 2015 10:42

Promenad kl tidigt. Kommr hem. Tar av jeans och drar på mjukisbyxor och ylletröjan. Då viftar Asfari lyckligt på svansen för det är mattes "hemma-srass".
Kaffe i muggen, täcke och kudde i soffan och alla djuren. Brasan sprakar, P4 på i köket och Malou i vardagsrummet. Somnar gott i värmen.
Vilar nacken efter intensivt stickande och virkande som resulterat i stela muskler. Fick en välbehövlig massage av Jennie. Efter träningsvärken som följde utvecklades en nackspärr från hell. Linement och voltaren om vart annat samt mjuka rörelser. Nu efter två dagar börjar det släppa.
Molle kom in med sårig tinning. Slagskämpen har lyckats igen. Såren tvättas. Otroligt snäll kisse som sitter stilla fast det ömmar när jag baddar försiktigt med varmt vatten och bomull.
Lat dag idag.
Trevlig helg!
Hörs!

Av Annica - 12 april 2015 16:56

Sov hemma i egen säng! Så gott man sover där! Vaknade vid halv elva, Asfari la sig på min arm och fick pälsen genomkliad på bästa morgonvis. Samtidigt kommer Molle och lägger sig på min andra axel för att pussa på mig och vill också bli morgonkliad.
Efter frukost sticker Molle ut med husse och Asfari, då kommer Duffy och lägger sig i mitt knä. Hon slickar på min näsa och försöker kärleksfullt gnaga på den men då får hon flytta ner i knät.
En blöt och kall Molle kommer in och vill värma sig i mitt knä igen. Alltså det blir inger gjort med alla kärleksförklaringar ;-)
Skitväder så:
Packar väskan och åker till jobbet igen. Håll till godo med husse i kväll!
Hörs!

Av Annica - 11 april 2015 21:25

Å lite hemma däremellan. Då passar gubben på att åka på spelning. Så jag bakar egen favoritpizza och delar soffan med en nybadad hund. Det blir "En ovanlig vänskap" ännu en gång. Så bra! I kväll visas den på svt1.
Hoppas på sol imorgon också. Man kan alltid hoppas att metereologerna har fel.
Hörs!

Promenerade i stan idag.

Av Annica - 9 april 2015 17:35

Då är det bra att dra nytta av varandras grejer. Vadå?
Jo, kelpien äter allt han kommer åt. Katterna äter lite nu och lite sen. Så för att inte kelpien ska bli smällfet på kattfoder så har vi löst problemet med den mindre fågelburen som inte används annars och kattens transportbur som också står oanvänd för det mesta.

Men fågeln då?

Han fick en ombygd garderob.
Hörs!

Av Annica - 7 april 2015 22:19

Ungdomarna körde BRAK en morgon. Jag hängde på. Bål = 30 sek planka, 20 st ryggresning, 15 armhävningar, 20 Knäböj, och 20 situps. Morgonövningar. Gjorde det igen i morse.
Jobbat och for sedan på möte. Snabbt möte så jag han med en gogging runda också i kväll. Valde en tuffare runda denna gång. Nästan 6 km totalt och uppför, uppför, uppför med mer eller mindre backar dessutom. Denna runda är en t&r runda. Så efter vändningen bär det iväg utför med mindre eller kortare backar med mer eller mindre långa utförslöpor därellan.
Efter vändningen var jag uppvärmd och började känna av ryggen. Med lite tempoväxlingar så fick jag ner andningen och syresatte bättre så efter ett tag kändes det bättre. Så skönt på slutet när man är riktigt trött att ha medlut och bara känna att man bara kan " rulla med" utför.
Så genomvarm som jag va när jag kom hem är det länge sedan jag kännt mig. Stretchade och kunde då sitta på knä med rumpan på hälarna som jag inte kunnat på många, många år. Bra sätt att tänja benhinnorna.
Så skön känsla i kroppen efter denna tur!
(Undrar om jag ler lika avslappnat imorgon ?! ;-)
Hörs!

Fick njuta av en fin solnedgång på löprundan.

Av Annica - 5 april 2015 15:16

Gammelman blev satt att spåra. Huj vad det bar iväg! Gammelmatte har glömt vilket tempo det brukar vara! Spåret följdes utmärkt bra-för att vara typ lääääänge sedan vi spårat sist. Mitt i hittar Asfari en åtel som han ville gnaga i sig. Matte fick bryta upp en tjutande käft för att få ut fanstyget. Matte vann! Sen spårade vi färdigt. Slutapporten var favotrasan det var den enda apporten han hittade. Spårläggande Maggan hade ju använt skogspinnar som inte syntes - ja han går med på syn än lukt när det gäller spårpinnar.
Vi hittade iaf hem till bilen ?.
Skor fulla med snö och dyngsura fötter i snålblåsten. Hem och dricka nybryggt kaffe.
Det får vara nog med hundträning för idag.
Hörs!

Och vart tog de andra ekipaget vägen då?

Av Annica - 4 april 2015 23:47

Om färger och grundfärger i akvarell. Så mycket nytt och spännande att prova. Använda kurs-kunskaper i kombination med detta så kanske det blir nått bra av det så småningom.
Pensla på!
G'natt!

Av Annica - 4 april 2015 13:02


Fick ett erbjudande som ekonomiskt hade varit jättebra men min magkänsla sa nått annat. Efter tre dagars "ångest" och villrådighet, med mer fakta på bordet så bestämde jag mig. Den här gången följde jag magen. Och efter beslutet känner jag mig otroligt glad och lättad.

Helgen har varit fylld av fiskrökning, assistentjobb och lite annat kul.

Den här akvarellen blev såld tex. :0)
Hoppas på en plats i Ateljén igen så jag kan fylla på med nya tavlor :) håll tummarna.

Dags att rensa tankarna och koncentrera mig på positiva och roliga sysslor i vår!
Som målning: pingviner i solnedgång, stor tavla i olja, Trolska Skogen-uppdrag och Fiskbutiken. Och heltids tim.vik på en trevlig arbetsplats som passar mig just nu.

Glad Påsk på er!!!

Ps.Först en promenad upp till vattenverket med hundarna. Sedan bus på gården. Sedan "städa gräsmattan" (uppletande) från 24 saker ur mattes hundväska samtidigt träna på platsliggning på altanen för den hund som inte städade.
Störande objekt undertiden var Duffy som sprang som en dåre upp i tallen, nedför slänten och längsmed altanen och över altanen. Men båda hundarna var focuserade på: korv och saker. Fari var också okopplad hela tiden. Tre tröttisar sover nu medan jag får dricka kaffe i lugn och ro. ?
Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards