annicaj

Alla inlägg den 14 juli 2014

Av Annica - 14 juli 2014 23:59

Upp i ottan - för att vara halvledig dag. Hundrastning och frukost. Sonen landade hemma igårkväll så han sussade sött när jag for.
Första stoppet var Ramax. Tavlan "Hemfärd" lämnades in för ramning. Hittade en silverram till den. Hittade lite färger att komplettera färgpaletten med och en fin pensel. Fick 20% på allt eftersom vi målar hos Janina Stoor :) Tack för det!
Pratade en hel del och det blev lite resultat av trevligheterna :)

Ångade vidare för en kopp kaffe med kärmor och sedan foto för körkort. Killen som fotade fixade också så brevet kom på lådan :) Tackar! Handlade lite till smått och gott innan jag for hem.
Svidade om och svävade ner till Fiskbutiken i värmen - njuter - för att röka en omgång fisk. Idag blev det sik, pepparlax och räkor. Bokföring och lite kubb och kaffe från Nybergs som Lasse varit på besök till.
Hem å käka- sonen sov fortfarande- och rasta hunden. Lasse drog på spelning med 2till6.
Jag klev in i snickarboden för att hämta gersågen. Såg den inte. Tog och rensade i röran istället. Nu finns det en skräpsida och en bra-att-ha-sida.

Nu kom en bil till oss. Ut kliver ett känt ansikte med min färdigramade tavla!!!!
Alltså Ramax är fantastiska!!! Tack, tack, tack!!! Inlämnad 10 levererad 19 samma dag!!! Bra med gemensamma bekanta!

Hittade gersågen och fick till och med plats att såga till en ram till en tavla. Men allt tog stopp när jag inte hittade de nyinköpta påsen med dyckert :( Den ligger nog i mitt arbetsrum. Hm bara att gå igenom och rensa där också innan jag far till Homotippen ( ja den heter faktiskt så i vår kommun!) med allt skräp.

Nä nu är jag nöjd för idag!
Sov gott!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards