annicaj

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Annica - 4 juli 2014 23:47

Full rulle i butiken.
Köpt lister för ramning av två omålade ramar. Ska mäta de tavlor som ska vara med på utställningen och köpa lister till dem också.
Fick hjälp av Janina med den senaste skapelsen. Jobbade lite på den i kväll.

Jennifer kom och gjorde mig sällskap medan Lasse och Tim tittar på fotboll.
Jennifer körde blyertsteckning. Jag tog fram kol och så tecknade vi av varandra. Yes!!! vad kul det var. DET var min grej i kväll. Vad häftigt och roligt.

Av Annica - 4 juli 2014 00:58

Ledig dag.
Inte ens när det körde ihop sig bröt jag min ledighet. Lasse löste det själv.
Idag har jag bara njutit av ledigheten. Gjort det jag velat göra när det passade mig.
Fortsatt arbetet med att försöka få rätsida på ogräslandet. Plockade lupiner till en hel hink full med blommor...fast det märktes knappt i ogräslandet.

Kört en massa skräp till Homotippen.
Rensat landet och sått nytt i gamla krukor och lådor. Lönt nu när värmen plötsligt överraskade.
Fåglarna har varit ute hela dagen i solen och "pratat" med alla vilda flygfän.
Fari har blivit schamponerad och duschad.
Sena eftermiddagen tillbringade jag en halvtimme här:

och sedan vidare ner till byn där gubbarna plaskade och badade med traktorer, flotte och nya bojar till gästhamnen.

Fyra jobbade och resten tittade på ;-)

Kvällen ägnade jag åt färger och penslar. Är så fruktansvärt priviligierad!!! Känns så otroligt lyxigt!
När jag var "färdig"...dvs kommer inte längre. Så tog jag en bild på skapelsen och skickade till "majistern" och bad om synpunkter. Vipps på ett litet kick kom det ett mycket utförligt svar tillbaka!!!
Vilken lyx att kunna måla vidare bara en kort stund senare!!! Jag tackar och bugar för sådan makalöst generös service!

Testade akvarellfärgerna också.
Nu är det så att jag så gärna vill kunna måla av människor. Men det blir aldrig som jag vill. Men nu har jag gjort det i alla fall. Så här blev den.

Kunde liksom inte låtabli att göra denna karaktär. Förlåt...men det var skoj att försöka.

Nej, nu måste jag sova. Rökning av fisk står på tur imorgon innan butiken öppnar.
Sov gott!
Hörs!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards