annicaj

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Annica - 7 maj 2013 21:27

Oj, vad jag är trött efter två dagars sushitillverkning. Men så otroligt rolig kurs. Att få omge sig med kockar från de bästa resturangerna i Sverige och lära av dessa. Snacka om att ha mindrevärdeskomplex!!!!

Nä de var helt fantastiska :) Detta kommer att vara en otroligt minnesvärda dagar. Jag svävar på små sushi-moln!!!

Och det bästa av allt: nästan alla finns i närområdet!

Jag har lärt mig att laga sushi-ris, hoso-maki, shu-maki, oro-maki, chake-maki, nigir, tamago och mycket mera!

Har suttit och renskrivit alla anteckningar medan jag har det i färskt minne. Så mycket att smälta (både i magen och i huvudet)


Nu kan jag äntligen släppa denna bit.

Hundarna har varit i rastgården i det underbara vädret idag. Vi har rastat dem varje rast. Tur att det är nära hem.


I kväll åker Diddan till sin extramatte som får prova på att ha hund samtidigt som Diddan får miljöträning. De fungerar så bra tillsammans. Sandra är lika lugn som Anna och tänker lika som Anna i hundsammanhang. Dessutom har hon all tid i värden för bara Diddan. Lycklig Diddan välkomnade Sandra. Nu har vi bara Fari i två dagar. På tor kväll kommer Diddan hem igen.


Nu ska jag sätta mig med en mormors-macka och en stor kopp the sedan är det kväller.

Hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards