annicaj

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Annica - 1 maj 2013 21:04

Då var april till ända och maj igång.

Missade valborgsmässofirandet på hemmaplan men hade det inte så tokigt på jobbet heller :)


Ångade hem till ett soligt härligt vårväder. Hundpromenad med maken till lillebror - där hustomten inte alls var hemma - men mamma och pappa hade lånat lägenheten en natt så kaffe fick vi i alla fall :) och en trevlig pratstund.


Traskade hem igen. Gubben drog till grannbyn för att se sonen träna fotboll. Sköönt! Då fick jag ta mina gödselsäckar och krattan och poa på som jag ville på tomten   .

Hundarna skuttade runt och bråkade om en gammal fotboll medan jag rensade rabatter, krattade gräsmattan och plockade bort diverse rester efter hundmasakrerade blomkrukor,vedträn,ben bla. Efter några timmar i solen blev det krubb och sedan dog jag i tv fåtöljen. Så gott man sover på eftermiddagen.


Senare fick även pelargonerna ny jord och  en massa kogödsel i krukorna. Det blev sex krukor Mårbacka, älskar den sorten! Hoppas de blir riktigt gröna och frodiga nu med stort bladverk och mycket blommor i sommar. Kanske lite sent att beskära dem i mitten på maj, men men det blir nog bra.


Hill flyttade också in idag. Matte kommer till helgen och ville ha honom hemma då så mormor och morfar fick vackert lämna kvar honom. Undrar om det kom en tår på hemvägen ;) Men han kommer tillbaka till dem på söndag. 

Trion åter samlad :)

   Vi hörs!



Ovido - Quiz & Flashcards