annicaj

Alla inlägg under oktober 2013

Av Annica - 9 oktober 2013 22:29

Just nu går livet ut på att pyssla ihop allas arbetstider så att alla kommer till och från jobbet någorlunda behagligt. Volvon är nött här och där och ska in på verkstad så caddyn får gå som en seg blixt hit och dit och när den inte räcker till då får ungdomen ta cykeln till jobbet. Den äldste flirtar med alla fröknar i byn för att ta sig fram och tillbaka när jag ockuperar den röda. Hittills har allt löpt ganska smärtfritt och hunden har fått sitt av någon eller alla ;)

Idag fick jag mig till livs alla hyss som utspelats under tre år i Åtvidaberg. Tur man inte visste allt!!!! Bara pojkstreck tack och lov.
Fick en pt i sonen också. Aj vad ont jag har i armarna. Jag missade yogan men fick en genomkörare ändå :)
Jobbar i natt. Hoppas jag noterat alla hämtningar rätt i almanackan till i morgon så jag inte missar nått :O

Hunden fick ett skojlydnadspass på hamnplanen idag. Oj så han är i gasen när han har en tjock träpinne att kampa med emellanåt. Så himla skoj! Kan tom fjärrdirrigera krypet på 10m! Då är det skoj värre!
Dags att samla krafter.
Hörs!

Av Annica - 8 oktober 2013 23:14

Mitt på dagen idag, mitt under spårarbetet med hunden kunde jag inte låta bli att ta några bilder.

Av Annica - 8 oktober 2013 09:16

Middagen avnjuten. Sugen på något sött.
Hämtar en vetelängd i frysen. Skär den i tjocka skivor. Bryner massor av smör i stekpannan lägger i skivorna. Bryner dem gyllenbruna. Blandar strösocker och kanel i en tallrik och vänder skivorna i det. Upp på talrik och njut medan de är varma!
Lyxiga fattiga riddare!!!

Hörs!

Av Annica - 4 oktober 2013 16:53

Nej just det. Makrill och gravad lax in i röken. Så efter en lagom stund så doftar både jag och fisken rök.
Det var det andra arbetspasset idag. Nu ska vi bara ta det lugnt äta gott och njuta av en fridfullt fredagkväll.
Trevlig helg!
Hörs.

Av Annica - 3 oktober 2013 17:16

Vem kan hålla sig inne när man kan va ute.

Av Annica - 2 oktober 2013 18:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annica - 2 oktober 2013 10:31

Mera stickning.

Medan killarna jobbar så får jag poa på hemma. Skönt att koppla av mellan sysslorna med lite stickning och en kopp java.
Underbart höstväder.

Asfari trivs på altanen där han har koll på omgivningarna. Många hundägare som är ute på fm.

Lavendeln blommar fortfarande. Tänker flytta in krukan mot husväggen så kanske den överlever vintern också om man har tur.
Hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards