annicaj

Alla inlägg under oktober 2013

Av Annica - 20 oktober 2013 20:04

Jobbade från morgon till em
Hemma vid halv fem. Svidade om och tog på midjebälte och sele på hunden. Gasade till Christina och skubbade vidare med henne upp i skogen. När Fari fått upp farten så drog han mig uppför. Oj vad vi öste. Blev en 6km runda innan vi var hemma igen.

Lasse hade lagat grabbarnas favomiddag: kött, pomme, beasås och vitlökssmör. Jag la till vitkålssallad och äppeljuise också. Gött!
Nu blir det slökväll med tända ljus och slutet på DanBrowns Inferno.
Ha en bra måndag. Själv ska jag ta en efterlängtad sovmorgon.
Hörs!

Av Annica - 20 oktober 2013 12:14

Helt underbar höst!
Hösten brukar vara den värsta årstiden för mig. Grått, blött, mörkt. Men med det arbete jag har så kan jag utnyttja den ljusa delen av dygnet med promenader och utevistelse i sol = mycket Dvitamin vilket gör mig piggare. Lite mixade fruktdrinkar med nesselpulver förgyller också livet.
Igår blev det en hopp&skutt promenad med hunden. Det är mycket lågt vatten i havet så vi passade på att "stranna" där det normalt är vatten. Tränar balans och fotledsstyrka på stenarna. Njuter verkligen!!!
Hörs!

Av Annica - 18 oktober 2013 13:03

Naturvitt ullgarn.

Av Annica - 16 oktober 2013 20:43

Blev en färdig mössa ikväll. Undrar om jag ska göra en till mig också i någon kul färg ;)

Med och utan blixt. Hundhåren bjuder jag på ;P
Hörs.

Av Annica - 15 oktober 2013 22:06

Heter mönstret jag hittat på nätet. Gjorde resåren igår och kommit en bit idag. Svart ullgarn. Blir en varm mössa i vinter.

Av Annica - 15 oktober 2013 15:40

Fortfarande fantastiskt väder. Tog en skogspromenad med hunden. Såg gravid ut efter halva sträckan då yllehalsduk och vantar åkte innanför jackan. Kollade temp när jag kom hem: 17 grader (3 när jag gick ut).
Börjat på ny stickning. Mönsterstickning denna gång i svart yllegarn. Ska bli en mössa.
Chailatte på tewe's nu. Jobb sedan.
Hörs.

Av Annica - 13 oktober 2013 19:31

Var på fest igår och bilen blev kvar så då tog hunden och jag en promenad.
Två timmar och 10 km. Skönt. Helt ny väg som vi aldrig gått tidigare så Asfari gick med stolt hållning och nyfikna öron och en ständigt vädrande nos.
C var med på långisen så klart. Bra när vi går i okända skogar och hör knak i skogen. Då pratar vi riktigt högt så INGEN kan missa att vi kommer traskandes.
När vi kom fram till bilen var lokalen precis färdigstädad. Så vi fick krama om födelsedagsbarnet och tacka för en rolig fest.
Skönt att sätta sig i bilen och susa hem.
Resten av dagen blev riktigt slapp. Skönt det med.
Lasse kurerade förkylning hemma i läsfåtöljen. E-böcker är bra.

Hörs.

Soligt och varmt idag också!

Av Annica - 11 oktober 2013 15:20

Bara väntar på att den ska torka nu :-D

Ovido - Quiz & Flashcards