annicaj

Alla inlägg under september 2013

Av Annica - 30 september 2013 10:19

Vilken helg!
Svampplockning, surströmmingsskiva, långpromenader, och som avslutning middag med ekologiska förtecken med lillebror och särbo.

Surströmmingsskivan var fylld med go paj (för mej som jag undviker stinkfisken i min mun) utsökt efterrätt, ljuv musik i glada toner av profsgitarristerna och en och annan amatör, många hjärtliga skratt till mer eller mindre låga skämt ;) i natten.

Efter en halv natts sömn och frisk luft möttes vi av nästa middag med:
En grön äppeldoftande välkomstdrink med massa nyttigheter i som smakade urgött. Nu vill jag oxå ha en råsaftspress....;) men klarar mig nog med mixern så länge. Nybakat bröd och en mustig gulach fick vi till varmrätt. Till tet ( hemsnickrat på en massa goa gröna blad)
blev det nymixad lingonglass med kolasås.

Så mysiga kvällar. Tack alla vänner!

Av Annica - 29 september 2013 14:05

Börjar på ny stickning med utmaning. Mönstret är jätteenkelt bara rätstickning men jag vänder inte arbetet när jag stickar tillbaka utan stickar rätstickning baklänges vilket gör att det blir en jämn och fin slätstickning istället :-D

Hörs!

Av Annica - 28 september 2013 16:58

Blockad.

Av Annica - 25 september 2013 19:18

Den växer :)
Har en 20cm rundsticka men ska inverstera i en 60cm dom den ska stickas på. Än räcker den korta.

Av Annica - 25 september 2013 17:51

Har hittat ett mönster på en sjal via ravlry.com som heter citron. Har lärt mig ny stickteknik via den. Kul.
Bokat handledarkurs med sonen inför körkort och provat ut glasögon.
Sticksugen som få men nu måste jag äta nått om jag ska klara av yogapasset i kväll.
Hörs.

Av Annica - 25 september 2013 11:06

Båda fåglarna har "utedag" idag. Flyga lite, spankulera omkring i kök och vardagsrum. Hunden är portad i hallen och katten förvisad till sovrummet.

Får jag presentera Mico, 14 år

Och Flit, 11år

Mico på promenad.

Ha en bra höstdag!

Hörs!

Av Annica - 24 september 2013 10:35

...en...hm...halskrage eftersom det inte räcker längre. Men jag ville testa ett nytt mönster som jag hittat på nätet. Lite luddigt garn för detta mönster men kul att prova iaf.

Av Annica - 23 september 2013 13:15

Då var de klara då. Bara att fästa alla trådar så är man redo för vintern ;)

Ovido - Quiz & Flashcards