annicaj

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

ÅFF va de sjunger!

Av Annica - 29 augusti 2011 19:19

Ett dygns semester. Nu börjar det kännas att det ÄR semester.

Sov som stockar alla tre vid Svabensverks camping i natt. Startade dagen med en rejäl ägg och baconmacka till frukost sedan styrde vi kosan mot Falun - Västerås - Norrköping och så landade vi här på favoritcampingen i Åtvidaberg. Ensam - som vanligt :).

Fari parkerar genast i förarsätet och spanar in alla fotbollsspelare som tränar på planerna nedanför. En av dem är sonen så Lasse gör honom sällskap i fram.

En polisbil åker förbi och kollar in oss. Hammarby möter ÅFF i kväll så de vill väl hålla koll på vad det är för typer i farten. Lasse snackar med dem efter att ha träffat Viktor. De kollade tydligen inte in oss utan den vackra mallen i bilen ;) Det blev 20-frågor om honom och husse kunde svara på alla. Hoppas det gav ett gott intryck :)


Efter en promenad runt hela Åtvid så kom hunden och jag tillbaka till en tom bil. Husse har gått på match och antagligen sonen med, så nu kan jag blogga i lugn och ro :)

Ja då var det avklarat då!

Oj, vad de sjunger på Kopparvallen!

Ha de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 5 september 2019 19:34

Den 12 juli kom jag hem från jobbet. Öppnar ytterdörren. Fari kommer inte. Jag går till sovrummet. Där reser sig en mycket vinglig Fari i sängen och har mycket svårt att hålla balansen. Han tar sig vingligt ner, genom korridoren och till hallmattan. ...

Av Annica - 14 juni 2019 19:58

Anställningsavtal påskrivet utan slutdatum. Nu "sitter jag still i båten" ett tag. Skönt. Fast inkomst. Tryggare ett tag då. Det lönar sig att ligga i och sträva efter att lära sig och att lösa problem så långt det faller innom mina ramar. Nu hän...

Av Annica - 18 maj 2019 18:08

1. Vi har tagit beslutet att stänga fiskbutiken och försöka sälja den. Skönt & vemodigt. 2. Jag har sagt ifrån mig kassörsuppdraget på hamnföreningen. Skönt. Är kvar som suppleant ett år till. Kul! Så vad gör jag nu med all tid som blir "över" e...

Av Annica - 12 februari 2019 20:47

Ben, paddla. Djupt vatten. Armarna längs sidorna. Sparka med benen. Ni får inte se knäna när ni tittar ner. Små rörelser. Vänd tårna lite innåt. Som när ni går, från höften. Håll näsan över ytan. Hur det fungerade? Inte alls från början. Sjönk som en...

Av Annica - 5 februari 2019 12:32

Krål. Ja så uttalas det på svenska: krål! Nu har Anna och jag gått första lektionen på crawl- kursen för vuxna. Njurunda simsällskap som håller den. En trevlig tjej i medelåldern som visade, instruerade, gav oss uppgifter att öva på. Den ena längde...

Ovido - Quiz & Flashcards