annicaj

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Annica - 31 augusti 2011 20:29


Dagen började med en dusch - tänkte jag iaf.

Kommer in i duschrummet. 5kr=4min står det med stor text. Jag är utrustad med två femkronor.Men var är myntinkastet??? Inte vid handfaten, inte i duschen. Jag går ut. Möter en herre på väg till toan. Ursäkta, hur fungerar duscharna? Jo, du laddar kortet i receptionen...men den är stängd nu...jag bjuder dig på en duch! Han lommar in på damernas in i en dusch och drar sitt kort i kortläsaren och hojtar på vägen ut, nu har du 5 min på dej! :) Taaack! hojtar jag när dörren slår igen. Jag han tvätta håret också, två ggr ;)

Rena kläder på och så frukost, hundinad och så startar vi igen då.Vi åker...hit:   Hoppar över visning av slottet. Tar en rundtur i trädgården istället.

  Kunde inte motstå denna "tårta" . Hittade ett ag-tak också:

  ...och Lasse kom visst med också ;)

       

Buxbomen var under tuktning av två engelsmän. Agaphantus! En av mina favoritblommor. Daliarabatten var inte så tokig den heller.

  En ängel i marmor hittade vi i en monter också, vacker.

Nog med änglar och blommor nu. Vi for vidare för att se detta;

  Brighton? Nja, en tredjedel så stor. Efter promenad runt fästningen och besök på ortens fiskhandel(!) och bageri så sökte vi upp en trevlig camping.

Här har vi nu "boat in oss" och festar nu på färska räkor, färskost med vitlök och pepparrot, löjrm och en massa andra goda ostar och ett glas rött. Vår variant på sushi: räkor doppade i färskost med färsk pepparrot. Himmelskt gott!!!

Lunchen bestod av nyskördad stjälkselleri i småbitar blandat med äppelbitar, nötter och gräddfil. Det var jättegott till kallrökt lax.


Vi höres!



Ovido - Quiz & Flashcards