annicaj

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Annica - 12 augusti 2011 12:43

Anna tog valpen med till Trolska Skogen igen. Jag tog en långpromenad med de stora - ja till och med lille Hill är stor farbror nu   .

Precis när vi kommit hem och kaffet har bubblat klart så ringer telefonen. Kan du hämta Diriki! Jag skyndar till bilen. En tungt sovande valp mitt bland alla ofärdiga böcker. Anna får inte plats att fixa till böckerna med honom där. Så valpen under armen och buren i näven och så far vi hem. Matskålen töms i ett nafs, kissinaden tar 3 sekunder och sedan är lillherrn leksugen till tusen. Hill tittar på honom och morrar, vet inte riktigt vad han ska ta sig till. Jag hittar en liten trasa med knut på. Fari tar den, går fram till Hill, gör lekinvit och Hill hugger i och drar. Didiki ligger utmed soffan och tittar intresserat på. Gubbarna leker en stund. Hill får vinna trasan. Fari kommer och lägger sig vid mig. Hill sitter med trasan i munnen. Så tittar han på Diriki och slänger den till honom. Det tar en stund innan Diriki försäkrat sig om att det är ok, men sedan tar han tag i den och de har en liten,liten dragkamp om den. Fari går dit och kikar. Ja, just det, precis så menade jag! ser han ut att säga.

Valpen somnar efter ett par race-varv i vardagsrummet. De stora kan äntligen ta sin middagslur. Katten har legat på en stol och studerat spektaklet. Nu törs även han slappna av. Lugnast är det nog i alla fall utomhus för honom än så länge :)

Vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards