annicaj

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Annica - 18 maj 2016 18:55

Har varit på tvådagars kurs i bokföring.
Periodisering, reskontra och avstämning.
Så då kan jag kolla av hela balansrapporten då och förstå vad den betyder och hur jag kan få den att stämma ifall den inte gör det.
Inventarier vad det är och hur man bokför och avskriver dem.
Mycket känner jag igen men får en bättre blick för hur det hänger ihop.
Det känns som att fiskbutikens bokföring är ganska enkel jämfört med hamnföreningens.

Övernattar hos svärsonens föräldrar. De bor så vackert högt upp med utsikt över Mälaren i en nyrenoverad lägenhet. Så fint de har gjort.
Jag somnade tidigt utan problem eftersom jag startade vid halv fem på morgonen.
Vaknade till vid 5 när Arne klev in i duschen. Konstaterade att Arne duschade då fasligt länge....kl 7 höll han fortfarande på att duscha!!! Men jag hade visst somnat om för det var Åsa som klev ut ur duschen.

Ny dag och mera bokföring.

Efter kursen tog jag en promenad längs Götgatan ner till slussen. Där hittade jag systrarna Brusell nersjunken i en soffa med varsitt vinglas i handen. Vardagslyx.
Traskade genom gamla stan, kungsan och hötorgshallarna innan jag till slut landade på en bänk på t-centralen.
Läste bok i sårlet i väntan på tåget.
Går om bord till slut och hittar en plats.
Visar biljetten för konduktören som konstaterar att jag sitter på fel tåg! Jag skulle ha åkt en timme tidigare, men platsen jag sitter på är ledig så det är ok att sitta kvar. Phu!
Ja men då är det väl bara att läsa vidare då och hoppas att jag inte har dyra p'böter på bilen när jag kommer fram!

Hörs!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards