annicaj

Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Annica - 13 maj 2016 17:37

Halvtrökig dag på jobbet. Inte bra att ta egna initiativ. Trampade visst på EN öm tå. Ops. Ajajaj.
Hemma tampas jag med mera envisa otyg.
River och matar grannens minigetter eller hönsen. Hoppas de blir glad iaf.

Det börjar gro i kallbänken också. Sakta, sakta. Det är inte den där riktiga värmen om nätterna ännu här vid havet. Men snart så.
Sallad, piplök, ruccola och pionvalmo är det som sticker upp.

I perennrabatterna har det kommit längre. En frösådd pion som blommar för första gången. Ser ut som en dillpion.

En drös pionfrön från förra året har också tagit sig i vår. Några plantor tittar upp ur gräsmattan också!

Strödde ut valmofrön längs husväggen för nått år sedan. Det syns i år. Jag har även kommit ihåg att vattna där när inte regnet kommer åt för takfoten.

Igår tog jag en långtur med hund och joggingskor. Det kändes så lätt. Rullade på bra efter en par km trögt uppför. Utför gick det undan men fortast gick det på platten den sista biten. Konsentrerade mig på teknik och det lönade sig tydligen.
När jag kom hem och kollade löparappen så är det snabbaste turen på den rundan.
Det var säkert alla utfallstegen jag gjorde förra helgen, hahahahaha!

Nu blir det lite Hamnföreningspyssel innan hunden och jag drar till skogs igen för att gågga med Christina.

Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards