annicaj

Alla inlägg under april 2016

Av Annica - 30 april 2016 23:51

Idag grundmålning av väggar.

Sedan hem för att bokföra och göra momsrapport. Hurra vad skoj när allt stämmer.

Kvällen tillbringade vi på Hamnlyckan. Jag och Annika tog hand om försäljning i kaffét. Det är så enkelt när många andra bakar och levererar hembakat. Vi bara säljer och diskar.
Lasse stod på scenen med 2till6 och underhöll gästerna.
Vi fyllde Hamnlyckan två omgångar med fikagäster. Så roligt när det är mycket folk.
Brasan tändes och spontankören sjöng och Monika höll vårta.
Så rolig kväll.

Hörs!

Av Annica - 27 april 2016 20:23

Långpromenad och så ner till butiken. Lasse var redan igång. Så efter en stund var vi klar med spacklingen.

Nu te och slappa.

Kvällsmys.

Hörs.

Av Annica - 26 april 2016 20:05

Överskåpen nedtagna . Fläktkåpan lika så. Dags för uppfräschning.

Söndagens jobb var det.
Hantverkare gipsade väggarna igår.
Jag handlade penslar, spackel och grundfärg i kväll.
Efter en lång-i-nad med hunden så är min ork slut.

[k) fötter i högläge på pilatesboll med phån-bok är precis lagom ansträngande för kroppen. Ryggen får vila.

Ha en fin kväll.
Min blir inte långvarig.

Hörs.

Av Annica - 23 april 2016 17:47

Upp tidigt och hoppa ombord på bussen. Lillebror kommer två hållplatser senare. Mot Älvsjö. Trivsam resa.
7 timmar - hur i hela friden ska vi stå ut så länge?
Vipps var klockan halv tre!!! Och vi hade fortfarande inte sett allt!
Handlade lite till slut. Medan det fanns nått kvar. Lite örtplantor och en vit fuccia. Mitt mål är nått.
Nu en skön busstur hem till friden.
Hörs.

Snittblommetävling. Häftig vas! Och snygg blombindning!

Massor av kvistar och bindtråd så kan man binda ett träd med vackra blommor på tråd från grenarna.

Av Annica - 21 april 2016 22:30

Tog mig igenom det. Hela alltet. Skönt att det är över! Nu är jag många erfarenheter rikare. Nu ska jag träffa ekonomen igen och gå igenom skatten och Inkomstdeklarationen. Sedan blir jag självgående och vald på 2 år framåt som kassör.
Nu är det sova som gäller med tre hundar som klistrade mot täcket. Varmt :)
Sov gott!

Av Annica - 19 april 2016 09:55

Tog mig iväg med hundarna igår. For till en skogsväg där det sällan eller aldrig är några människor den här tiden på året och speciellt inte när det hänger regn i luften och tjärnen är täckt av rutten is.

Startade S Health, kopplade hundaran - utom Hill som bara vallar oss hela tiden. Satte iväg. Mjuk skön väg att gå på.

Följde telefonens uppmaningar på långsamt och snabbare i perioder. Efter 2km stannar HIll och vädrar mot ett tätt skogsparti. Höjd svans och spetsade öron. När vi kommer dit så gör belgarna lika dant.

Jag sitter fast i koppel med midjebälte. Många tankar hinner passera hjärnan - vad händer om alla hundarna drar iväg samtidigt mot okänt mål?       

Så lyfter en tjäderhöna och flaxar bort över kalhygget. Phu!  


Lättnaden är total och uppmärksamheten lika så. Vi fortsätter med mig pratandes, hostandes och allmänt ljudlig för att alla ev "byten" ska hålla sig på behörigt avstånd. Har jag sällskap så pratar vi och skrattar och det gör sig självt.


När vägen är översvämmad så vänder vi och joggar tillbaka uppför i full fart. När vi ska runda sista kurvan så kommer ännu en fågel och nästan skrämmer slag på mig. Den är stor och kommer starx över huvudet på mig bakifrån och seglar ner i skogen längre fram. Alla hundarna tittar med stora ögon. Rovfågel eller uggla.

Tur att det inte var långt kvar till bilen och lugnet   .

Det blev 4.5km's tur idag. Skönt!

Resten av kvällen blev det soffhäng framför tvn och en mycket tidig kväll för min del.

Med ny säng i sovrummet så flyttade vi våra gamla sängar till "mitt" rum. Det blev "en" lång säng på 4m längs väggen med ryggkuddar på mitten så nu har vi tre soffor i det rummet. Bra om ett gäng människor vill umgås med oss eller sova över.

Det var den dagen det.

Hörs.

Av Annica - 18 april 2016 16:43

Nu har jag lämnat iväg alla pärmar till revisorerna.
Äntligen kan jag andas en stund.
Ska ta med alla tre hundarna ut i skogen nu och bara vara en lång stund. Lyssna på vårfåglarna och bara koppla av.
Hörs.

Av Annica - 13 april 2016 19:28

Kurs. 18 kvinnor 2 män. Full konsentration. Så intressant. Det snurrar. Mycket tankar. Mycket att smälta. Å vad spännande det skulle vara att gå i handledning för henne. Men otroligt krävande också.
Nu är jag nyfiken på mammas sida bakåt i tiden. Syskon, far och morföräldrar och deras inbördes relationer. Vad talas det om vad talades det Inte om. Samma sak på pappas sida. Båda så långt tillbaka de/ni vet.
Nu promenad.
Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards