annicaj

Alla inlägg under maj 2016

Av Annica - 31 maj 2016 20:14

Drog på mig de trasiga sköna "skitschortsen", springskor och hunden i sele med koppel. Tog en springtur. Det blev 12 km. Med hunddopp i tjärn och utsikt över havet och Jättholmarna.
Första kvällen jag springer i linne och kortyxor. Hoppas värmen håller i sig.

Mat, dusch och vila.
Hörs.

Av Annica - 29 maj 2016 23:19

Lena satte oss i jobb. Det blev målning av plank och efter lunch lite textning med pensel på fri hand på en vägg.

Vid fyra for jag och hämtade sonen. Vi fortsatte till hans jobb där hans mondeo stod. Den ville inte starta i fredags. Inte nu heller. Sonen öppnade motorhuven. Slog flatnäver i ett svart lådlock. Satte sig i bilen och vred på tändningen. Vipps så gick den!
Vi skrattade gott. Men nått fel är det!

Sonen for hem och jag fortsatte till svärmor. Satt och pratade någon timme och hjälpte henne med lite småsaker.

Ringde mamma och grattade på morsdag. Brorsan hade varit på besök i helgen.

Härlig bild på dem! Älskade familj. Pappa bakom kameran denna gång.

Avslutar kvällen med Mamma Mia. Bara ÄLSKAR den filmen. Har sett den massor av gånger. Kan se den igen.

Nu kom en regnblöt Molle upp i knät. Dags att slagga.
Hörs.

Av Annica - 28 maj 2016 19:17

Upp. Kolla medlemsavgifter. Arrenden. Tar pärmar och skyndar till extra årsmöte. Efter två timmar är det klart. Då vet jag vad jag ska skriva på fakturorna.

Vidare till fiskbutiken. Lite mera målning och skrubba rent. Hem.

Klippa gräsmattan. Igen. Så blir det när man gödslat och så börjar det regna. Men fin blir den när den är mer gräsrötterna än mossgrön.

Anna bjöd på grill-middag. Oj så gott det var.
Hundpromenad och nu soffhäng med hundarna

Anna rymde till Sandra.

Go kväll!

Av Annica - 25 maj 2016 21:11

Efter jobbet var det bara att klä om och åka ner till butiken. Målade en del i butiken. Lasse fixade med annat. Det är så fint i beredningsrummet nu. Helt och rent.
Nu är det "bara" resten kvar. Städning. Fixa etiketter och en massa annat som måste till innan vi kan öppna på tisdag. Hua, det är alldeles för få dagar och för mycket att fixa med. Har nästan inte tid för heltidsjobb just nu. Men jag ångrar det inte den 25:e. =0D

Regnet öser ner. Kallbänken har locket på glänt. Materialet sugen upp vatten underifrån. Allt växer så det knakar. Hoppas på plocksallad och ruccola snart.

Nu är det podd och sängdags.
Hörs.

Av Annica - 23 maj 2016 22:27

Mina fina tokiga goa arbetskamrater.

Av Annica - 23 maj 2016 22:13

Åkte direkt från jobbet till stan. Kollade på telefon för föreningens räkning. Hälsade på farmor en snabbis och träffade Siv och Ingegerd som var där.
Så till mötesplatsen inför blodomloppet. Vi startade i olika startfällt kämpade oss igenom de 5 km och avslutade med fikapåse på fotbollsplanen. Lena och jag lyckades "köra om" Erik på slutet och även den rutiga skjortan som lunkat före oss ända till upploppet men där tog vi den också!
Roliga arbetskamrater, galna men roliga!

Av Annica - 23 maj 2016 07:59

Läst ut boken.
Klippt gräsmattan första gången. Oj vad det växer där jag gödslat. Dvs gräsmattan är randig eftersom jag slängde ut gödsel i bågar och den sprider sig inte själv i sidled!

Möte med Hamnföreningens arredatorer med påföljande styrelsesammankomst.

Ängnade kvällen åt att ta reda på uppgifter ur Hamnföreningens papper. Och ordna och förbereda bokföring. Det blev sent.

I morse körde vi en bil till verkstad. "Lyxlagning" dvs ac'n krånglar.
I kväll blir det Blodomlopp med jobbet.

Hörs.

Av Annica - 21 maj 2016 13:52

Somnade vid 7 igår sov till 22. Somnade om till 9 i morse. Var visst trött.
Lång läs-frukost med Flit lös. Travade ner till butiken med hunden. Brödbit i hundkiosken.
Vi styrde om i beredningsrummet. Städade och plockade. Lite närmare "färdigt".
Nu är jag och hunden hemma igen. Jag ska dricka "morgonkaffe". Har precis inspekterat tomten. Pionerna växer som bara den.

I hamnen har de lyft i alla segelbåtarna idag. De hade lunchpaus när jag gick förbi. Sedan är det dags att sätta alla master på plats innan kvällen.
Nu börjar det regna igen. Dags att dra sig in till kaffekoppen.
Hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards