annicaj

Alla inlägg under mars 2015

Av Annica - 28 mars 2015 20:58

Jobbade nästan två dygn i sträck. Åkte till Fiskbutiken och fixade beställningar där, Passade på att uppdatera dator och telefon också över wifi så jag var inte hemma förän två. Rastade hunden på en långpromenad på en gång.

När Lasse kom hem var jag blek av trötthet. Då ringer chefen och vill att jag ska gå ut och jobba igen!!!! Då fick jag nästan panik för jag var så trött.


Efter dividerande så blir det passbyten hit och dit. Allt löser sig på bästa sätt till slut.


Jag tog ett glas rött under Let´s Dance men sedan landade jag gott på spikmattan och vaknade vid 02,00 och drog bort den från ryggen, sen sov jag ännu bättre än innan. Det blev en skön sovmorgon. Välbehövlig!


Idag stålade solen. Promenad med hela familjen, oj vad vi njöt! Sopade ren altanen från snö och drack kaffe i solen,

Lunch i godan ro medan vi planerade våren i Fiskbutiken. Påsk först och sedan rustning av butik... spännande.

Gårdagens stress och sömnbrist gör att jag känner av knäna som svullnar. Inget bra.


Så packa jobbväskor och iväg för ett nytt dygn. Lugn kväll = knäna känns normala igen - tack och lov!


På måndag blir det en ny arbetsplats som ska uppsökas. Kollade att planerade dagar var bekräftade. Blir nog mera där längre fram, hihi va kul det kommer att bli! Så roligt att få göra något HEEELT annat än sitt vanliga jobb.


Ha en fin lördagkväll!

Hörs.

Av Annica - 26 mars 2015 09:27

...till jobbet efter en rejäl förkylning.

Skönt att ta promenader igen. Var till Lilla Ateljén och hälsade på i måndagskväll. Kul att träffa entusiasterna.

Lite inspiration blev det.

Yogan i kväll är inställd  .

Krya på dej Lena!

Så det blev ett extra jobbpass istället. En natt till i borta.


Hörs!




Av Annica - 21 mars 2015 20:54

Idag tog vi en biltur i det fina men kalla vädret. Skästra marknad blev målet. Träffade Anna-Lena som med sin ardenner anslutit dig till Forbönderna som i sakta lunk tagit sig till marknaden över Järvsöklack. Besökte också Martin och Nisse som vi handlade kubb av. Inget besök hos Nybetgs utan kubb med hem!!!
Lasse hittade en blandad korvpåse. Lördagsmyset räddat.
Asfari var också med. Hans nos höll på att vridas loss av alla nya dofter som strömmade in. Tikar, folk, hästar och "hästäpplen" i högar. Allt doftade ljuuuuvligt.

Hörs!

Av Annica - 20 mars 2015 13:51

Då vill jag bara dricka massor, äta nått hälsosamt och vila, vila,vila.
Tur att jag hittade Yoga world igår. Den passar mig idag.
Alla måsten reduserades.

Hörs!

Av Annica - 18 mars 2015 20:16

Skönt att få sova hemma en natt innan nästa jobbnatt.
Nu är tröjan färdigstickad. Garn för 180kr och en ylletröja rikare!

Hem och fästa trådar imorgon och pressa den.
Å vad ska jag hitta på nu då???

Hörs!

Av Annica - 16 mars 2015 17:51

Jobbade till lör em. Kom hem tog hunden på en ny 5km promenad. Asfari tyckte det var spännande. Måste kolla av turen som kanske blir min nästa löputmaning med många backar i lagoma knixar men konstant uppför. På tillbakavägen knixar åt andra hållet men konstant utför. Nackdelen är att det är asfalt hela vägen. Men bra intervallträning.
Sonen kom med hem efter match och åt middag med oss. Trevligt. Första gången sedan han flyttade.

Söndagen bjöd på strålande sol så det blev en långinad med mannen och kompis - och hunden så klart. Kaffetermosen med. Det blev 6km igen. Var lite öm i fötterna när vi kom hem efter att ha skuttat på stenarna längs stranden. Bra vad och fotledsträning.

Stickade på tröjan och pratade med dotter i telefon i 1,5 timme medan hon körde sista biten hem. Trött som bara den så jag höll henne vaken. Fick rapport om hennes bravader i helgen. Tur var det för när hon väl var hemma så försvann hon i säng nästan omgående.

Han sticka nästan klart på en ärm. Lite resår kvar bara sedan sista ärmen så är tröjan klar sedan. Jätteenkelt mönster som man kan anpassa själv.

Ikväll är det jobb igen. Stickar vidare på tröjan emellamåt när tillfälle ges.

Skön promenad i solen idag också innan jobbet.

Av Annica - 13 mars 2015 20:25

Upp och hoppa 6.00 Morgonbestyr. Jobbade några timmar. Hem. Slängde på mig springutrustningen och drog en 6 km tur med hunden. Skööönt i solen.
Drog vidare till jobb 2 i fiskbutiken. Snodde ihop en smörgåstårta och levererade.
Hem igen och skottade i mig käk och en kopp kaffe i solen på altanen medan hunden busade loss på tomten.
Iväg till jobb 3. Här tar jag det lugnt i soffan till imorgon.
Hörs!

Av Annica - 11 mars 2015 19:57

Sov gott till: FAAAAAN JAG HAR FÖRSOVIGT MEEEEJJJ!!!!
suck...och jag trodde jag skulle få sovmorgon! Nåja det blev ju lugnt ganska snart så jag kunde sova vidare med hundsällskap i sängen bredvid.

Frukost. Bryggde en termos kaffe och packade fikaryggan. Tog Asfari med på en lugn promenad till havet. Vi njöt av solsken, milda salta vindar och brusande hav.

Ett litet torkat gult strå hade ritat en cirkel med hjälp av vinden. Skuggan syns bättre än stråt. Små glädjeämnen en solig vardag på stranden.

Hemmavid var Duffy på upptäckarhumör. Hon klättrade upp i min garderob till översta korgen sedan upp på dörren och sedan försvann hon...

Efter en stund tittade en dammråtta fram ;0)

Så kan en ledig dag te sig.

Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards