annicaj

Alla inlägg under mars 2015

Av Annica - 9 mars 2015 11:35

Igår var vi och hälsade på min lillebror. Han och sambon har flyttat till ett litet hus vid södra Dellen. Gulligt hus men mycket jobb innan det är fullt komfortabelt ( med mina mått mätt). Kul att träffa brorsan också efter lång tystnad. Fikade innan vi for hem igen.

Dotter kom hem också med hundarna. Vi tog en tur till gymmet för att svettas lite. Armar, axlar, höfter och ben fick sig en omgång. Skönt. Och lite jogg dit och hem.

Hörs!

Av Annica - 7 mars 2015 20:02

Och jag vände innan knät svullnade igen. Yes. Vila. Vila. Vila. Tur att jag har stickningen. Dags att börja med ärmarna.

Katten Duffy har lugnat ner sig betydligt. Hon har varit väldigt envis på gammelkatten som inte vill leka. Till slut tog jag henne i nackskinnet. Då gick hon och la sig i kökssoffan. Skönt att hon kan koppla av nu i hela huset och inte bara i "sitt rum".

Usch vad ruggigt det varit idag. Jag har eldat oavbrutet i braskaminen hela dagen. Så skönt när man sitter och stickar.

Ha en bra helg!

Av Annica - 6 mars 2015 09:41

Lyssnat på "träningens baksida". Konstaterar att jag nog för tillfället är en "hurtbulle"! = en medelålders med toppluvan på sned som joggar i sakta mak med ett fånigt flin för att det är så roligt!
Ingen prestationsjagande krigare som hejas på av kompisar till du kräks. Nä tacka vet jag promenader med "kroppen som app". Den säger till när det är dags att dra sig hemmåt. ( fast det är ju kul att se hur långt man krokat omkring bland stock och sten)

Hurtbulla på!
Hörs.

Av Annica - 4 mars 2015 20:21

Så skönt att ha ett rum att bara vara i. Ingen tv bara brasan, soffhörna att sitta och läsa och stor golvyta med mattor och yogamattan. Mys! Och lite egen-konst på väggarna ;0)

Tänder i brasan och fortsätter att......
Läsa Born to run eller sticka? Det är frågan!

Hörs!

Av Annica - 4 mars 2015 12:38

Titta på lägenhet, skriva kontrakt, handla möbler, flyttat.
Och vipps har vi fått tillbaka vårt trivselrum i huset!!!!
Det är sonen som hittat egen lya. Kom hem sent igår efter att ha flyttat möbler och skruvat ihop ett helt möbelemang. Han har lite rester att ta hand om idag.

Men det blev jättefint när vi lämnade honom igår. Tror att han kommer att stortrivas här.

Nu är det bara att svälja kaffet och röja upp det sista och sedan fixa så vi kan vara i vårt trivselrum igen. Så skönt att ha ett rum till att kunna umgås i och inte bara i köket.

Hörs!

Av Annica - 2 mars 2015 19:09

Bil fyra till skroten eftersom den knappt satt ihop. Jag och sonen spenderade em på IKEA och plockade ihop saker till hans nya lya. Så kom pappa med bil och släp och hämtade hem oss.

Bäddsoffa blev det iaf och en massa annat.

Hörs.

Av Annica - 1 mars 2015 20:57

En bit till. Nu kan jag prova lite.

Lite mönster. Sedan bara rätstickning. Få se hur lång den blir. Inte bolero iaf.
Hörs!

Av Annica - 1 mars 2015 08:45

Första beställningen från webbshoppen har kommit!!! Hoppas det kommer fler...

Stickar undertiden.

Och lite mera...

Bakade lite inför cafét igår också. Och så gjorde vi ett litet in hopp i Trolskaskogen.se

Dags att masa sig upp och hitta på lite frukost och kolla när 5milen startar idag.
Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards