annicaj

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Annica - 16 maj 2014 20:07

4 ringde klockan! På med kaffe och te. Inte ens hunden lyfte på huvudet. Termos med kaffe. Stora koppen te och tre makrillmackor. På med springkläder och jacka. 5 hämtade Johan och Helena upp Elin och mig. Elin2 väntade i Jättendal.
Helena och jag var spända. Hur ska detta gå. Johan cool chaufför. Elin taggad till tusen.
7 parkerade vi vid Bolongern. PT Alex höll i uppvärmningen. Plötsligt började ett gäng klädda i 1500-talskläder skjuta med bössor och pistoler. Väldigt glad att inte Asfari var med. De skulle sköta startskottet. Plötsligt gav alla sig iväg. Johan och Elin försvann med klungan. Jag siktade på min komfortfart. Vilken jag höll båda varven.
In på andra varvet såg jag namnlappar ligga lite här och var. Svetten från klungan fick dem att släppa. Plötsligt känner jag en ljuvlig doft! Det är en hägg som stod i full blom. Man måste få njuta lite också ;-)
Sista 2.5 gick över förväntan. Korsade mållinjen. Hämtade banan, choklad och en festis. Visst ja tiden? 1.12 blev sluttiden. Över förväntan! Hade hoppats på 1.20
Ola kom och bytte utmaning med oss. Helena tog emot rundeln som han virkat.

Mycket vätska på vägen hem och en god smothie och macka. Soffan var mjuk och go när jag kom hem. Yes. Mission complete!
Hörs nästa gång!

Ovido - Quiz & Flashcards