annicaj

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Annica - 4 februari 2014 09:40

Ibland masar sig livet fram i ulltofflor och blir näst intill tråkigt, enformigt, upprepning, oinspirerande. Sedan plötsligt händer en sak, två saker som kickar igång igen. Så har det varit nu.
Virkningen har du säkert läst om. Den lever sitt eget liv nu - jag har inte släppt den, nej nej den pågår framför tvn.

Nu har en boll till kommit i rullning. SENSAVIB STUDIO!!!
Jag har hyrt staffliplats hos Janina. Goa rara Janina med sin smittande glädje och energi. Lilla Janina fyller sitt pluttiga söta lilla hus med sån värme och välkomnande energi. Med sprakande kakelugn som höjer mysfaktorn med både ljud och värme i ateljén och ger oss lugnet när vi fattar penslar, färger, kolbitar och bara ger oss hän!
Ja nu var det ju inte bara att sätta igång...fast jo jag satte bara igång, utan tanke eller mål. Fick tips om fördelen med gamla slitna penslar och olika storlekar och tunnhåriga och fylliga, spretiga och petiga. Roligast var kniven. Att gå lös med färg på palettkniven var ju skitkul! Oj så jag kladdade.
Blev det bra??? Ja det får väl betraktaren avgöra. Som med allt annat jag gör: det var siiiiitkul ju!
Ska leta rätt på bilder till nästa gång som visar vad jag vill kunna göra och utifrån det hitta mitt eget uttryck och sätt att måla. Det var första steget de!
Hörs!

[Bild]

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards