annicaj

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Annica - 24 november 2011 14:28

Diriki och Hill bor hos oss idag :)

Efter sovstund, skogspromenad, sovstund så var det dags att plocka fram klicker, köttbullar och brädan.

Diriki först ut på gräsmattan. På plankan...testar och kommer på att när han står stilla med framtassarna på plankan och tittar mig i ögonen så får han säkrast och snabbast belöning. Provar att röra mig i sidled. Han tittar funderar och flyttar en baktass ett steg, re ggr så flyttar han baken efter mig! Klok vovve. Bus med punkterad fotboll. Oj, så skoj.


Byte av hund.


Fari får träna plats. Han ligger stilla medan jag förflyttar mig bakåt. Belönar på avstånd och han lägger sig genast efter belöning. Det går att kasta köttbullsbitar rätt på 5 m avstånd :) Bus med fotbollen igen :)


Byter...eller skulle byta till Hill....då smiter Diriki blixtsnabbt ut, rusar till brädan och ställer sig på den med ett brett flin! Hmmm.

Byter till Hill.


Hill kan brädan. Att gå motsols går av sig själv men att gå motsols var värre. Ha, tränar lite åt ena och andra hållet växelvis för att han ska följa mej och bryta ett invant mönster. Det funkar :)

Går så lite fot. Lägger ner honom bredvid mig -full ögonkontakt - jag tar några myrsteg framåt. Hill tittar. Jag tar något myrsteg till. Hill kryper lite framåt. Perfekt kryp! Anna, sätt namn på det så är det momentet klart :D

Bus med snörbollen.


Duktiga vovar! Nu vill matte ha kaffepaus!


Hörs!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards