annicaj

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Inspirerad av gårdagen

Av Annica - 27 januari 2011 11:22

Startade med framförgåendet med delen: gå framför-stanna-med nosen framåt.

På hemmaplan gick det fort att fatta. Gjorde det ett femtontal gånger med 80% lyckade försök.

Tog sedan delen: från fot och trav framåt till rätt position ungefär lika många gånger. I båda riktningarna.


Avlöste med lite inkallningar: galopp hela vägen.

Och upptäckte där att när han kommer i full fart så stoppar han genom att sätta bogen i mitt ben och sedan vända runt. Inte bra. Hjälpte till och visade med handen hur han skulle vända in utan att ta i mej. DET måste jag öva mera på. Gjorde tre fyra lyckade ingångar innan vi bröt.


Åter till framförgåendet. Hade honom lös. Fot - före och gick så med något stanna och belöning. Var sedan bara tvungen att prova en variant till... jag gick med honom framför i ena bilspåret. Sedan sneddade jag över till det andra och sa "före". Då bytte han spår och fortsatte framför mig. Belöning när han bytte spår.

Provade det några gånger. Helt ok, så det blev många belöningar. (med nosen framåt hela tiden)

Avslutade där.

Nog med varianter för denna gång. Men hade en focuserad glad hund hela tiden.

Då är det kul att träna :)


Vi höres.

 
 
Ingen bild

Cath

27 januari 2011 19:00

Oj vilken underbar kursdeltagare du är som tränar, tränar o tränar, testar lite, har kul o tränar igen. Önskar att du o Fari kunde skicka lite träningsenergi hem hit till mig o mitt engergiknippe ....
Ja, jag kom ihåg att hämta sotarna där dom fridfullt vilade i veterinärernas brevlåda.;). Undrar om någon såg de sotiga fiskarna o trodde att det var f.d patienter och inte läckra varelser från Mellanjärden. Tack för hjälpen!!!

Annica

28 januari 2011 14:33

Det var så lite så Cath. Nog tränar ni också fast du "publicerar" inte allt ;) Och Du har ju klart av största biten- grunden, som jag kämpar med. Tack för all inspiration och tänkvärda inlägg som du kommer med. PRECIIIS!!!!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 5 september 2019 19:34

Den 12 juli kom jag hem från jobbet. Öppnar ytterdörren. Fari kommer inte. Jag går till sovrummet. Där reser sig en mycket vinglig Fari i sängen och har mycket svårt att hålla balansen. Han tar sig vingligt ner, genom korridoren och till hallmattan. ...

Av Annica - 14 juni 2019 19:58

Anställningsavtal påskrivet utan slutdatum. Nu "sitter jag still i båten" ett tag. Skönt. Fast inkomst. Tryggare ett tag då. Det lönar sig att ligga i och sträva efter att lära sig och att lösa problem så långt det faller innom mina ramar. Nu hän...

Av Annica - 18 maj 2019 18:08

1. Vi har tagit beslutet att stänga fiskbutiken och försöka sälja den. Skönt & vemodigt. 2. Jag har sagt ifrån mig kassörsuppdraget på hamnföreningen. Skönt. Är kvar som suppleant ett år till. Kul! Så vad gör jag nu med all tid som blir "över" e...

Av Annica - 12 februari 2019 20:47

Ben, paddla. Djupt vatten. Armarna längs sidorna. Sparka med benen. Ni får inte se knäna när ni tittar ner. Små rörelser. Vänd tårna lite innåt. Som när ni går, från höften. Håll näsan över ytan. Hur det fungerade? Inte alls från början. Sjönk som en...

Av Annica - 5 februari 2019 12:32

Krål. Ja så uttalas det på svenska: krål! Nu har Anna och jag gått första lektionen på crawl- kursen för vuxna. Njurunda simsällskap som håller den. En trevlig tjej i medelåldern som visade, instruerade, gav oss uppgifter att öva på. Den ena längde...

Ovido - Quiz & Flashcards