annicaj

Alla inlägg under juni 2019

Av Annica - 14 juni 2019 19:58

Anställningsavtal påskrivet utan slutdatum. Nu "sitter jag still i båten" ett tag. Skönt.
Fast inkomst. Tryggare ett tag då.

Det lönar sig att ligga i och sträva efter att lära sig och att lösa problem så långt det faller innom mina ramar. Nu hänger jag på tåget att utveckla socialomsorgen i Nordanstig. Spännande att vara med i höst när många små och stora förändringar startar.

Nu har jag lämnat ifrån mig kassörsjobbet också - handgripligen. När Lasse börjar jobba åt hamnföreningen så hoppas jag bli av med ett dussin pärmar också. Blir lite plats på hyllor och i skåp för annat.

I trädgården växer det så det knakar. Jag har en blommande valmorabatt, ärtskotten kommer starkt - har satt massa mer mot rastgårdsgallret - squashen blommar, rosenskäran har grott och persilja och gräslök kommer också. Jag har börjat gräva rabatt runt den stora stenen också. Dit vill jag flytta digitalisen, lavendeln, örterna, och lite fler blommor från olika håll på tomten och den lilla syrenen som överlevt bland ogräset i landet. Det är så roligt att så och pyssla i alla land och pallkragar.
I pallkragen med sallad och ruccola- planteringen är det dags att rycka alla plantor nu för de börjar gå upp i blom. Undrar vad jag ska odla där nu???

Vill komma i gång med aquarellmålandet också. Jonas kör kurs i slutet av juni. Så sugen! Men, men inte den här gången. Får öva på det jag lärt mig på de andra kursernas först. Fast den här gången är det ju naturmåleri.....hm. Kulorna får gå till akvarellark istället. Dessutom har jag en STOR duk till en beställning som ska "färgas" med olja. "Målartarmen" får nog sitt snart på ett eller annat sätt.

Hittade symaskinen också förra helgen. Det blev en långkjol i blått med palmbladsmönster. Den åker på när värmen kommer. Overlookmaskinen behöver en service. Den vill inte sy raksömmen. Kantsöm går bra men inte säkerhetssömmen. Provat alla varianter i manualen men det blir ingen söm. Tur jag har två maskiner.

Dags att rasta hunden.
Hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards