annicaj

Alla inlägg den 22 augusti 2017

Av Annica - 22 augusti 2017 11:38

Förra våren tog jag en pallkrage, la tidningar och wellpapp och la i botten, la i ris och hopkrattat tort gräs, tång från stranden och toppade med två säckar jord. Odlat två omgångar och "skördar" nu jättefin jord!
Två fulla skottkärror blev det. Med det toppade jag den nya odlingsbädden som är grundad med halm och som jag planterat potatis i. Nu har jag kupat potatisen med den nya jorden och toppade jorden med ett nytt lager halm.
Ja, jag satte potatisen alldeles för sent men det får bli vad det blir. Om inte annat så blir det mera jord!

Så underbart med semester.
I morse klev jag upp 7 så kl 8 var penseln igång igen. Det sista röda på brokvisten och under utschäftet under taket. Trött i axlar och nacke. Då fick pallkragetömning bidra med motverkande rörelser.

Nu lite lunchmat och sedan påt igen.
Ha en fin dag!
Hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards