annicaj

Alla inlägg under juli 2017

Av Annica - 26 juli 2017 21:28

Upp i ottan och sent i säng.
Idag fick jag "rycka ut" som ansiktsmålare i Trolska en timme. Roligt att göra nått annat en liten stund. Några kinesiska barn som fick ansiktsmålning och varsin osynlighetsamulett innan de begav sig in i skogen.
Med energin påfylld och massor av kunder i butiken sedan så gick tiden ruserfort.

Stilla kväll med blomvattning, hundinad och bara vara. Njuter av inplockad bukett av jasmin och doftpion. Doftar underbart <3

Somnar ovaggad i kväll också. Nya fiskar ska rökas i ottan imorgon.
Hörs.

Av Annica - 15 juli 2017 21:11

Det blev gräsklippning och trimmning med "den moderna lien". Så dusch och där tog energin slut. Blir så när det är 12-timmars pass typ 6 dagar i veckan och en envis förlylning.
Köpte Hälsas Veggo-tidning. Dags att boosta med massor av vitaminer. Fram med mixer och grönsaker!
Hörs.

Av Annica - 14 juli 2017 22:15

Snorar och hostar. Tredje veckan nu. Tur att det bara är det, ingen feber. Håller ett jämnt lågt tempo utan pulshöjningar. Jobb, stilla promenader med hunden och kontorsjobb. Ungefär det jag orkar med.
Lyckas hålla 75-minutersaktivitet varke dag och nästan 8000 steg/dag i snitt också.

Vila på lördag em och kanske sovmorgon på söndag. Välbehövligt. Ungarna har åkt på varsitt håll i helgen så det blir "tyst" i huset.
Tomt och samtidigt skönt (för allihopa).

Hörs.

Av Annica - 11 juli 2017 08:43

I natt bar det fullt på campingen. Många glada trevliga gäster som samsas väl.

Sitter just nu bid fiskröken som kommit upp i ca 50 grader. Eldar med alved. Röken är laddad med böckling, makrill och räkor.
Själv njuter jag av en kopp nybryggt kaffe och svalornas kvitter. Ungarna sitter på vanterna och skriker på mat medan föräldrarna far som skottspolar fram och tillbaka.
En fridfull timme innan alla vaknat och börjar röra på sig.
Hörs.

Av Annica - 4 juli 2017 22:11

På morgonpromenaden och kvällspromenaden upptäcker jag hur sommaren fortskrider trots (nästan) konstanta temperaturen +12.
Häromdagen hittade jag flera tuvor blommande linneor.

De brukade blomma när jag satt i skogen och kissade på någon utflykt på Jättholmarna. Jo, det var ju då jag satt stilla en stund och såg mig omkring. (Mest efter huggorm ?)

Nu i kväll ser jag en av mina favoritblommor längs vägkanten. Tuvor alldeles rosaröda längs marken. Rödklöver. Så fina att plocka ihop en bidermeyerbukett av. Alldeles rund med någon enstaka prästkrage i också. Så vackra. Jo, trots temperaturen så är det nog sommar.

I trädgården har snart jättevalmon, acklejorna, liljorna och förjät-mig-ej'en snart blommat över. Anisisop och lavendel står på tur.

Hoppas på lite värme snart. Och ledighet. Bara 56 dagar kvar :0)
Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards