annicaj

Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Annica - 5 juni 2016 20:16

Fortsatt lugn dag hemma med hunden. Lasse är I Trolska med Tommy.
Jag rensar land, vattnar, planterar sommarblommor. Promenerar med hunden.
Bokför och börjar avstämning. Phu vad mycket att kolla igenom.

Lasse ringer. Traskar upp till entrén som de håller på att lägga tegel på. Det kommer att bli jättefint. Problemet är att få pannorna att ligga snörräta rader. Ingen har erfarenhet av att lägga tegel. Jag krånglar mig upp och hjälper till att lägga medan Lasse och Tommy skickar pannor. Det tar slut på pannor på taket så vi går ner och tittar kritiskt. Raderna svänger på slutet. Kommer pannorna att hamna utanför takkanten högst upp??? Vi gör kväll.

Vi svidar om och går på restaurangen och äter middag. Baconburgare med friterad sötpotatis. Så gott! Lasse tar rapsgris.
Vardagslyx.

Nu slappar vi välförtjänt.
Hörs.

Av Annica - 5 juni 2016 00:00

Startar gps och tid på "fånen". Stoppar den i fickan på ljudlöst. Vindjacka på men shorts. När vi kommer in i skogen åker jackan av. Sätter kopplet i ärmen och knyter jackan runt midjan. Härligt i skogen. Tankarna far så kilometrarna rullar på.
Plötsligt står en hjort mitt på stigen. Tur att jag lyft blicken och får syn på den tidigt. Hugger tag i kopplet i samma sekund som Asfari får syn på den. Som tur är han har sele. Sätter klackarna i gruset och bromsar för allt vad jag är värld. Jag är tyngst! Han sätter i 4-tass-driften men matte håller emot.
Med hög puls fortsätter vi. Matte är Mycket närvarande efter detta och hunden med!

Resten av dagen ägnar jag åt trädgården. Vattnar, klipper gräs, planterar ut plantor, delar plantor. Om inte allt fryser så blir det fint tror jag.

Jävlats med exel också. Att det inte ska gå att bara kopiera blad rakt av med formler och allt. Avskyr krångel.

Köpt en hudkräm på apoteket till mitt fnöskiga ansikte. Den tycks hjälpa! Hurra!

Nu är det skönhetssömn som gäller.
Hörs.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards