annicaj

Direktlänk till inlägg 30 maj 2015

hurra det regnar!

Av Annica - 30 maj 2015 23:33

Då behöver jag inte vattna imorgon eller på måndag. Fröna får gro i fred :)

Har varit på föreställningen 1721 på Glysis.
Vilken insats av alla skådisar, orkester, scen, ljus, ljud ja Alla som på något sätt varit med. Fantastskt skådespel med små medel berör så fantastiskt. Rolig, sångstark och allvar i en lagom blandning. Svenko som klippt och skuren till sin roll. Lika så vackra Tua med den magiska rösten som Anna. Och alla andra lokalkändisar och Tomas Hedengran.
Härliga dansare med otroligt uttryck. Östen som rakat av mustachen och tagit bort glasögonen och med lång peruk oigenkännlig till han öppnade munnen. Jens alltid lika humoristisk med lite stärkande innanför västen.
Superbra jobbat!
Se den om du har möjlighet!

Tortillapizza (tack för tippset A&S ) smakade mums när vi kom hem.

Och jag blev jättelycklig när jag kände på fiskkläderna som hängde på bron. De var torra!!! Vi har en förstukvist som skyddar mot regn! Äntligen!

Nu är det dags att knäppa på en pod och vila huvudet på kudden. ( Undrar om jag hinner höra inledningen? ;-) )

Hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 5 september 2019 19:34

Den 12 juli kom jag hem från jobbet. Öppnar ytterdörren. Fari kommer inte. Jag går till sovrummet. Där reser sig en mycket vinglig Fari i sängen och har mycket svårt att hålla balansen. Han tar sig vingligt ner, genom korridoren och till hallmattan. ...

Av Annica - 14 juni 2019 19:58

Anställningsavtal påskrivet utan slutdatum. Nu "sitter jag still i båten" ett tag. Skönt. Fast inkomst. Tryggare ett tag då. Det lönar sig att ligga i och sträva efter att lära sig och att lösa problem så långt det faller innom mina ramar. Nu hän...

Av Annica - 18 maj 2019 18:08

1. Vi har tagit beslutet att stänga fiskbutiken och försöka sälja den. Skönt & vemodigt. 2. Jag har sagt ifrån mig kassörsuppdraget på hamnföreningen. Skönt. Är kvar som suppleant ett år till. Kul! Så vad gör jag nu med all tid som blir "över" e...

Av Annica - 12 februari 2019 20:47

Ben, paddla. Djupt vatten. Armarna längs sidorna. Sparka med benen. Ni får inte se knäna när ni tittar ner. Små rörelser. Vänd tårna lite innåt. Som när ni går, från höften. Håll näsan över ytan. Hur det fungerade? Inte alls från början. Sjönk som en...

Av Annica - 5 februari 2019 12:32

Krål. Ja så uttalas det på svenska: krål! Nu har Anna och jag gått första lektionen på crawl- kursen för vuxna. Njurunda simsällskap som håller den. En trevlig tjej i medelåldern som visade, instruerade, gav oss uppgifter att öva på. Den ena längde...

Ovido - Quiz & Flashcards