annicaj

Alla inlägg under november 2012

Av Annica - 19 november 2012 22:37

Två glada hundar hängde med på promenad idag. Diddan fick på sig nomi-selen medan Fari nöjde sig med koppel. Matte tog på midjebältet och krokade fast båda kopplen.Sedan var det bara att spänna bålen för att hålla emot den lilles drag. Diddan släpade mig hela vägen till sandstranden. Där kopplade jag lös dem och satte en tjock gren i munnen på Fari innan de försvann bland sand, buskar och träd. Oj, vad snäva svängar de kan göra i full galopp =o)

Efter att ha rusat av sig överskottsenergin så fick de bogsera matte hemmåt. Lite slakare koppel på vägen hem dock.

5.4km blev det för mig och lite till för vilddjuren =o)

Härligt med egna PT   

Hörs

Av Annica - 13 november 2012 23:59

Idag har jag lagt hårda spår (spår på hårt underlag som grus och asfalt) till båda hundarna. Diddan tog lite tid och funderande innan han kom på vad han skulle göra men sedan gick det som på räls. Fari missade första godisen pga att han tittade efter apporter innan han fick vittring på den andra frolicen. Sedan gick det mycket raskt men konsentrerat.


Skulle ha laddat upp Diddans MH men det går inte att ladda upp klipp längre än 10 minuter :( så det får bli på dvd senare.


Trött i mössan nu så jag ska ta å koppla av till 100%

Vi hörs.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards