annicaj

Alla inlägg under oktober 2012

Av Annica - 15 oktober 2012 21:41

Jag mår gott hos mormor och morfar. Morfar motioneras fem km varje dag och ibland släpas han omkring på cykel. Mormor dresseras med skallträning till att öppna burken och ge godis, men bara en. Belöning: svansvift och många pussar. När jag rullar ihop mig i soffan så brukar hon oxå krypa ner och göra mig sällskap för en middagslur. Morfar är mer orolig av sig. Honom måste jag följa i hälarna så att han inte hittar på något tok eller rymmer.

Hälsningar Kung Hill   


Jag har det bra hos min extramorsa. Morbror Asfari är en bra lekkompis att brottas med och katten Molle kan man också retas med - men han blir så lätt grinig han.

Ikväll har vi varit på brukshundklubben och tränat rally-lydnad. matte tjoar å steppar - hon ser jättekul ut så man kan ju inte släppa henne ur synen. Dessutom är hon ganska lätt att följa. Men när hon stannar å inte gör nått så tjuvkikar jag på de andra. En liten spanniel var oförskämd å bara stirrade på mig, otäckt å matte såg den inte så jag bara explodera å skällde ut den! MAN STIRRAR INTE!!!

En annan kille som är där var ju alldeles helprillig så jag hade jättesvårt att koppla av. Han hoppade å studsade å stirrade HAN MED så han fick sig en avhyvling han med. Till slut ställde jag mig med ögonen i mattes hand så slapp jag se dem.Vi tränade nått nytt idag. Först sa matte "sitt" - så jag satte mig. Sen sa hon "stå" å sträckte fram godiset. Tror hon att jag är giraff eller??? Jösses va långa armar hon har. Fick ju sträcka mig och till slut ställa mig upp för att nå den -Å Då fick jag godiset. Efter några ggr så fatta ja va hon menade.   

Vi gjorde massor av grejer å jag fick massor av beröm. Hur kul kan det bli?!

Lisa (kursledaren) berättade att i mästarklassen så ska jag kunna alla moment från både vänster OCH också HÖGER sida! Ha, då fick extramatte så hon teg! (Då kanske HON måste klura ut hur hon ska lyckas lära ut allt spegelvänt   ,ja säger bara LYCKA TILL! )

 Hörs!

Prins Diddan

 

Av Annica - 8 oktober 2012 22:15

Ikväll gick jag med Diddan. Han var jätteduktig när jag lärt mig lite belöningsknep. Avslutade med att stå i ring och prata. Några utfall. Kursledarens kommentar: han är reaktiv - inte aggressiv. Snabbare i handling än i tanken. :-) till slut fick kursledarens komma och hälsa och gå iväg med honom och även kampa. Kul att se vad han. gör med en främmande. Inga problem han skötte sig exemplariskt. Fari hade jättekul med husse. Spännande med omväxling. Nu ska 4beningarna och jag sova vidare i sängen ;-) vi hörs!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards