annicaj

Alla inlägg under februari 2012

Av Annica - 22 februari 2012 18:45


Startar dagen med en promenad med Asfari, Diriki och Hill. Promenerar mot Fiskbutiken.

100m ifrån kommer Diriki på att därborta brukar det finnas jättegod strömming! Så han lägger i fyrhjulsdriften och galopperar på stället för att komma framåt så snabbt det bara är möjligt. Efter en stund fattar Asfari också att det är dags att skynda sig.

Jag åker på skosulorna sista biten över vägen och fram till butiken. Diriki har inte fattat vart det är han får strömmingen, så han laddar på mitt på den rödmålade väggen! Han hoppar på bakbenen och krafsar med framtassarna högt upp på väggen "Jag vill ha först! Var är dom? var är dom?" Asfari rusar till fönstret, han vet ju att husse snart kommer med fisk! Bingo! En näve var. Hill tittar och spottar - som vanligt.


Igår var vi till ridhuset. Maja, Marita och Ulf var där för att träna. Maja Lkl 1, Marit Elit och Ulf Lkl 2. Fari ville äta hästskit! Ghaaa, så irriterande. Lånade Majas bil till honom medan Maja körde Dakka.

Bytte sedan. När vi kom in andra gången så fick han gå lite slalom mellan mina ben - då visste han vad som gällde! Helt focus på mig - ända till jag lämnade honom DÅ var det skit-jakt med nosen.

Hursom hällst så tyckte han det var jättekul att träffa Maja och att få träna lite. Men som vanligt så har vi inte 100% kontakt (för lite krav/motivation från min sida) men eftersom jag inte är någon tävlingsmänniska så blir det som det blir. Och jag är nöjd med det.


Nu mat, promenad och så iväg till ett härligt utmanande yogapass med Lena och alla andra :)

Hörs.

Av Annica - 19 februari 2012 00:10

Vilken inspirerande dag!

Att från kl 10 till tre få stå med glada människor som öppenhjärtigt bara delar med sig av kundskap och erfarenheter i allt vad färg och färglära heter. Allt från bränd umbra till hur det går till att måla ett äpple i x antal nyanser. Förutom alla andra erfarenheter på vitt skillda områden som ventilerades under dagens gång.


Det blev levande äpplen, päron, korvar, köttbullar, knäckebröd, fisk, klubbor och skrynkelbär mm mm.


Kolla skälv!

 

Efter att dagens kursetapp avslutats skyndade jag mig hem och slängde upp målarlådan på sybordet, skjutsade undan alla maskiner och ställde upp den påbörjade duken. Det blir nog ett väsen bland grönt...spännande. Å vad jag skulle vilja gå en kurs i oljemålning! Kladdar på så gott jag förmår. Huvudsaken jag har kul medan jag arbetar.


Målandet avbryts av att sonen kommer hem! Stor kram! Nu får vi rå om honom under sportlovet. Skönt att vara ledig större delen av hans lediga vecka!


Kvällen avslutas med pub-kväll. Kortspel blandat med glimtar ur mellodifestivalen. Ha, Ranelid gick vidare! Vinna eller försvinna DET är frågan - annorlunda var framförandet i alla fall.


Hemma igen efter puben så kan jag inte hålla fingrarna i styr, måste lägga några skuggor, några blad till, bara lite...

Nä, nu måste jag avsluta för idag. Vila ögonen för att vara pigg och fräch till ny kursdag imorgon.

Hörs.

Av Annica - 17 februari 2012 20:37

Denna dag började med hundpromenad som vanligt. Så till Trollstigsrummet där det var full röj. Kläder sorterades och hängdes upp i nyuppsatta ställningar. Rekvicita sorterades i ett rasande tempo. Jag var där i två timmar. Har aldrig sett så stor golvyta där föut. En bit på väg mot ordning och reda.

Så hem och rasta min hund därefter iväg och rasta dotters två hundar. Till jobbet och utrusta sig med div städgrejor och så till extraknäcket. Städning. Klar efter 3,5 timme. Det var ett träningspass som hette duga. Ont i nacken och axlar av att arbeta med armarna högt upp länge. Ja, ja får ta det som träning det med. Ovana muskler som fått arbeta. :)

Hundpromenad igen när jag kom hem och så äntligen få slå ner röven och bara vara :)

Nu en slapp kväll!

Hörs.

Av Annica - 12 februari 2012 20:28


 Jobbat hela fm och halva em.

Hem någon timme. Rastat hunden mm.

På med träningskläder, hämtade Anna och åkte till Östlunds.

Provade "stavmaskinen" 15 min på ett program som blev tyngre och tyngre och så lätttare och lättare.

Körde hela det tog 15 min. Då var jag varm och törstig.

Provade sedan löpbandet. Där blev det bara 1km löpning i olika tempo.

Efter det frågade jag Tomas om hjälp med styrka. Hållningen!

Han satte mig i första maskinen laddade 18kg och instruerade hur jag skulle göra.Kör 8X3.

Gjorde det. Blev förflyttad till nästa där jag fick 4kg och ny demo å så köra 6X3. Tomas hjälpte till med att få ihop "spetsarna på änglavingarna" så att jag gjorde rätt.

Sedan fick jag prova roddmaskinen. Lätt vikt och 500m. Hej å hå.

Då hade jag kört en timme så vi drog på överdragskläderna och for hem.

Redan när jag satte mig i bilen så kände jag av alla muskler som fått jobba.

5ggr kvar på klippkortet. Det blir till att utnyttja det innan slutet av mars.

Fick med mig Hill och Diriki också. Lämnar tillbaka dem imorgon em.

Hemma blev det go mat! Kassler, motsarella,tomater och basilikapotatismos med gräddfil i. Smarremums så gott det var. Så 2km promenad med alla fyrbeningar. Skönt att få röra på sig.

Lite Spårlöst och nu är jag färdig för sängen. Kommer att sova oerhört gott kan jag lova.

Tack alla för en härlig dag!

Av Annica - 11 februari 2012 23:12

Jobbat halvva dagen. 

Åkte till Janina och tittade på hennes skapelser i papiér-mache. Vilket material det är! Från att vara lös massa eller pappersremsor till att med lim och div annat bli ett urstarkt material som ändå är så lätt. Som går att forma precis som man vill. Fick mycket tips, råd och mera inspiration :) Tack Janina! 


Åkte vidare hem. Han måla andra sidan på de tre köksluckor jag börjat på.


Hoppade i kläderna och for till lillebror på middag och samkväm. Träffade nya bekantskaper och även gamla.

En trevlig kväll med prat högt och lågt, många skratt blandat med allvar, som det ska va.  


Tack alla för en härlig dag.   

Av Annica - 8 februari 2012 22:31

Startar dagen med  tvättstugegöra. Frukost. Sedan - äntligen - på med skidor och så iväg ut till mitt spår.

Idag hade det drivit igen bitvis så det blev både snömotstånd och motvind men vad gör det på utvägen. Det triggar mig bara att jobba hårdare :) Hunden får springa lös. Skulle vara kul att sätta på honom en gps och se hur långt han springer på mina 5km skidor. Hemvägen gick mycket lättare med vinden i ryggen, spårat skidspår och dessutom utförslöpa den sista km. Härligt svettig och varm när vi kommer hem på gården igen.


Dusch, kaffe och ladda för nya göromål. Idag blev det nedtagning av tre till köksluckor som jag skruvade bort alla knoppar och beslag på, rengjorde och så på med första omgången färg på alla tre.

Middagsdags: korvstroganof och ris. Lagar en rejäl laddning så vi får matlådor att stoppa i frysen också.


Så iväg till yogan. Ikväll blev det mycket magövningar. Härligt. De nedre magmusklerna ska byggas först. Jag följer instruktionerna till varje övning men det är bara de övre magmusklerna som jobbar så de skakar - undrar om jag gör fel för det känns ingenting där det ska kännas! Jobbar på så gott jag kan och plockar fram tjurskallen när det börjar gå tungt. När vi till slut lägger oss ner och bara slappnar av så börjar jag känna att jo, det finns nedre magmuskler i min mage också - de börjar så sakta att kännas allt mera. DE har nog jobbat en HEL DEL! (Bävar för morgondagens träningsvärk!!!)

Är så glad att jag får sitta i passagerarsätet på vägen hem för jag blev sååå sömnig. Måste nog fylla på energidepåerna med ett kvällsmål innan sängen väntar.


Imorgon bitti blir det hundinvation här. Då måste jag ha massor av energi :)

Blev Gröt-inspirerad av Tiones blogg: gröt med fukt,bär,kanel,torkad frukt och äppelmos! Längtar redan till Frukost!

Höres!

Av Annica - 5 februari 2012 16:48

Elda, elda, elda. Hu va kallt det är. Efter frukost var det bara att dra på många lager kläder och ta några vändor ut i vedboden. Hela vedhyllan fylldes till bredden. När veden var inne var det snöskyffelns tur. Många vändor fram och tillbaka över gårdsplanen. Tur att det var lite och lätt snö.

När jag var klar siktade jag in mig på en kopp kaffe men hunden var inte klar än. Fast han sprungit med mig och kampat och dragit i vedträn och letat vedträn i skogen mm. Det var bara att hänga på nomeselen, ta fram sparken och fara iväg. Jösses vilken fart han hade. Det var knappt jag och sparken hängde med i kurvorna. Det blev endast ett kisstopp innan han kasstde sig mot fönstret i fiskbutiken. Å vilken tur att husse gav lite lön för mödan. Full pott på "strömmings-bingon" idag  . Efter den spurten hade jag fått nog av kylan, men inte hunden så det bliv en liten omväg innan vi vände hem till brasvärmen och kaffet.

SEnare på em ringer Christina. Det var pysseldags å Lennart var sugen på sällskap. Vi tog med oss alla dagstidningar vi hittade och for över. Med ståltråd, tidningar och tapetlim så blev det en 3/4 svan klar i papier-maché. Å var ska den ta vägen sedan? Trollens dukade bord i Trolska Skogen så klart.

När vi kom hem så dröjde det inte länge förrän ungsomarna dök upp. Det blev melodifestival och sedan film.

Ja, det var den kvällen de.

Höres.

Av Annica - 3 februari 2012 14:06

Efter att ha jobbat sju dagar av åtta är det skönt med lite ledighet.

På vägen hem plockade jag upp Hill och Diriki + matpåsar.Husse och matte ville vara hundledig i kväll.

När jag kom hem blev det genast lunch och bara slappa framför tv:n några timmar. Undertiden hade malle och malleruffs brottningsmatch på rummsgolvet. Hill satt i mitt knä och övervakade det hela noga. är det började gå för villt till så hoppade dommaren ner och bröt matchen men så fort han vände ryggen till så upptogs den igen.


När yrvädren tröttnat på brottning så klädde jag på mig alla lager kläder jag hittade. -15 och snålblåst. Efter ett par hundra meters promenad började alla tre hundarna springa på tre tassar men det gick över efter en stund. Det blev en snabb tur ner till fiskbilen där de fick sog ett "mellanmål" bestående av några strömmingsfiléer var. Hill fångade sin snyggt, konstaterade att det var STRÖMMING  och spottade ut den. En Bonusströmming! sa Diriki och slukade den. Skyndade så hem i rask motvind.

Eldar för fullt för att få extra varmt och gott i huset. På men en kanna kaffe att njutas medan hundarna flyter ut som små pälsöar på alla mattor. Eftermiddagsvila!

Vilken skön start på helgen   !!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Presentation

Länkar

Gästboken

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards